پایگاه‌های امداد جاده‌ای در نوروز ۲ برابر می‌شود

دبیرکل جمعیت هلال احمر از۲ برابر شدن پایگاه‌های امداد جاده‌ای در نوروز خبر داد و گفت: حدود ۲ میلیون نفر عضو داوطلب هلال احمر هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود محمدی نسب، در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در امدادرسانی، متکی به داوطلبان است، بدنه جمعیت هلال احمر از لحاظ پرسنلی مختصر است که بدون حضور داوطلبان، توان پاسخگویی به این وسعت حوادث در کشور را ندارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تعداد پایگاه‌های ثابت جمعیت هلال احمر در کشور را 531 مورد بیان و اظهار کرد: این تعداد پایگاه برای خدمات رسانی به مسافران نوروز97 حدود 2 برابر افزایش می یابد.

محمدی نسب خاطرنشان کرد: سازمان جوانان هلال احمر نیز با استقرار گروه های خود تلاش می کند با کارهای فرهنگی و ایمنی کیفیت و کمیت سفرها ارتقا یابد.

وی در خصوص تعداد پایگاههای امداد و نجات در کشور گفت: تعداد پایگاه های امداد و نجات فاصله زیادی با استانداردها دارد، باید به فاصله هر 35 کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات جاده ای وجود داشته باشد که اکنون بیش از یک‌صد کیلومتر است.

محمدی نسب در ادامه به بودجه اعتبارات این جمعیت اشاره و اظهار کرد: برای به روز کردن ابزار و تجهیزات این جمعیت هم به لحاظ کمی و کیفی نیازمند بودجه های مازاد هستیم و این به این معنا نیست که بودجه جمعیت نسبت به سال قبل کاهش یافته، بلکه برای این جهش در تجهیزات به افزایش چشمگیر بودجه نیاز دارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: در این زمینه به دنبال رایزنی هستیم که تاکنون دولت همراهی خوبی داشته، امیدواریم که در این زمینه هم بودجه تامین شود.

701

کد خبر: 910662

وب گردی

وب گردی