دانشجویان نیازهای جبهه را در کارخانه‌ها ساختند و تأمین کردند

استاندار تهران گفت: برخی موارد در حاشیه کارهای بزرگ در کشور مورد غفلت قرار گرفته است و اوج ایثار را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مقیمی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست علمی و تخصصی ایثار اجتماعی به همت دانشگاه‌های آزاد اسلامی شرق استان تهران که در واحد رودهن برگزار شد اظهار کرد: ایثار اجتماعی مؤلفه مهمی در جامعه امروز است.

وی تصریح کرد: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، مسئولان نظام دنبال برنامه‌ریزی برای پیشرفت و توسعه و اهدافی بودند که سال‌ها مردم انتظار می‌کشیدند.

استاندار تهران ادامه داد: هنوز نهادهای کشور شکل نگرفته بود که جنگ بر ایران تحمیل شد و دشمن از راه‌های زمین، هوا و دریا خاک ایران را مورد تجاوز قرار داد.

مقیمی گفت: دنبال این بودیم که برنامه‌ای برای رفع کمبودها و ایجاد عدالت در کشور ایجاد کنیم؛ اما دشمنان می‌دانستند که اگر این برنامه‌ها تحقق یابد، شرایط برای آن‌ها سخت می‌شود.

وی تصریح کرد: به یک هزار کیلومتر از مرز ما در خشکی و دریا تجاوز شد و دشمن قصد داشت در چند روز کار را تمام کند، اما ارتش و سپاه، شهربانی و کمیته‌های انقلابی تا حدودی جلوی دشمن را گرفتند؛ نیروهای مردمی با ایثار و فداکاری دشمن را زمین‌گیر کردند و بیرون راندند و به مرزهای بین‌المللی رسیدیم.

استاندار تهران بیان کرد: اوج ایثار را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم؛ همه مردم در شهرها و روستاها نخستین وظیفه خود می‌دانستند که آنچه دارند، برای بیرون راندن دشمن از کشور در طبق اخلاص قرار دهند.

مقیمی خاطرنشان کرد: در آن زمان، صنایع قابلیت تأمین نیازمندی‌های جنگ را نداشتند؛ اما دانشجویان همه با هم جمع شدند و نیازهای جبهه را در کارخانه‌ها ساختند و تأمین کردند؛ عمده نیازهای جامعه توسط کارگران به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: دولت و نظام برنامه‌ای برای توسعه کشور با وجود جنگ داشت و وقتی کشور برنامه توسعه دارد و مسئولان مشغول فعالیت‌های بزرگ می‌شوند، برخی مسائل خرد و متوسط فراموش می‌شود و مشکلاتی برای کشور به وجود می‌آورد.

استاندار تهران گفت: امروز علی‌رغم اینکه در راه پیشرفت کشور موفقیت‌های بزرگی در زمینه توسعه حوزه‌های مختلف داریم، اما در حاشیه کارهای بزرگ، درباره برخی موارد غفلت شده است.

مقیمی تصریح کرد: اگرچه این فعالیت‌ها با ایثار و ازخودگذشتگی افرادی به نتیجه رسیده، اما قسمت مغفول مانده به ایثار بیشتری نیاز دارد و در کشور خیرانی راه افتادند و به این کار می‌پردازند.

کد خبر: 910683

وب گردی

وب گردی