نامه کمیسیون اقتصادی به رئیس‌جمهور برای پاسخگویی نمایندگان وی به 5 سؤال اقتصادی

طراح طرح 5 سؤال اقتصادی از رئیس‌جمهور از نامه کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس قوه مجریه برای حضور نمایندگان وی در جلسه هفته آینده این کمیسیون به منظور پاسخ به سؤالات نمایندگان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور به وی اعلام کرد تا نمایندگانش برای پاسخ به سوالات نمایندگان در 5 محور مربوطه به مسائل اقتصادی در جلسه هفته آینده این کمیسیون حاضر شوند.

وی افزود: تعداد 102 نفر از نمایندگان طرح 5 سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کردند و از نظر اخلاقی متعهد شدند تا امضای خود را پس نگیرند و امضای 102 نفر از نمایندگان پای این طرح در حالی است که نمایندگان حتی بیم این را داشتند که با امضای این سؤال ممکن است در تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه‌شان توسط دولت و یا دیگر مسائل مربوط به حوزه انتخابیه با مشکل مواجه شوند.

طراح طرح 5 سؤال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: امضاهای نمایندگان امضا کننده طرح فوق‌الذکر در هیأت رئیسه تطبیق داده شده و همه امضاها صحت دارد و نقصی به آنها وارد نیست.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: چنانچه نمایندگان سؤال کننده در جلسه هفته آینده کمیسیون از پاسخ نمایندگان رئیس‌جمهور قانع نشوند پای کمیسیون اقتصادی گزارش جلسه را تا یک هفته بعد به هیأت رئیسه اعلام می‌کند وچنانچه تا آن زمان یک چهارم نمایندگان کل مجلس بر سؤال خود همچنان اصرار داشته باشند از زمان ارائه گزارش کمیسیون به هیأت رئیسه در این یک هفته رئیس‌جهور و ارسال نامه به رئیس‌جمهور وی تا مدت یک ماه فرصت دارد تا برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در صحن حاضر شود.

وی در پایان افزود: همچنین کمیسیون اقتصادی امروز در نامه دیگری گزارش جلسه کمیسیون در مورد بررسی سؤال از رئیس‌جمهور در مورد مؤسسات مالی را به هیأت رئیسه ارسال کرد و در این گزارش در اعلام نظر خود اعلام کرد که در بحث مؤسسات مالی و اعتباری تخلف صورت گرفته است و رئیس‌جمهور بر این اساس باید برای پاسخ به سؤال نمایندگان در صحن حاضر شود.

این نماینده سؤال کننده در پایان گفت: در طول مدت یک ماهی که رئیس‌جمهور فرصت دارد برای پاسخ به سؤال نمایندگان در صحن حاضر شود پس گرفتن امضا اثری در سؤال ندارد و اگر حتی یک نفر از نمایندگان هم بر سؤالش اصرار داشته باشد رئیس‌جمهور به صحن آمده و به سؤال پاسخ می‌دهد.

منبع:فارس

303

کد خبر: 910740

وب گردی

وب گردی