پورابراهیمی: بی توجهی دولتمردان به ستاد مبارزه با قاچاق/روحانی غایب همیشگی

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاده مبارزه با قاچاق کالا گفت:از ابتدای دولت تدبیر، نه شخص رئیس‌جمهور و نه نماینده ویژه وی در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نیافتند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور رئیس جمهور و وزرای دولت در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: جایگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آنقدر مهم است که وزرا، رؤسای دستگاه‌های اجرایی باید در جلسات این ستاد حضور پیدا کنند و رئیس‌جمهور یا نماینده ویژه وی باید به عنوان رئیس جلسه در جلسات ستاد حضور داشته باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید برای یکی از مسئولان اجرایی کشور به عنوان نماینده ویژه‌اش حکم بزند تا در جلسات ستاد حضور پیدا کند اما از ابتدای دولت تدبیر، نه شخص رئیس‌جمهور و نه نماینده ویژه وی در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نیافتند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اخیراً این مشکل افزایش یافته و به رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز نیز مأموریت بسیار مهمی در یکی از دستگاه‌های دولتی واگذار شده است که به همین دلیل نمی‌تواند در جلسات ستاد حضور یابد و امکان تصمیم‌گیری ندارد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با قاچاق برای حمایت از تولید و اشتغال است، گفت: در طول دو سالی که بنده ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق بودم، بعید می‌دانم که در جلسات ستاد، وزرا حضور یافته باشند؛ برخی زمان‌ها معاونین وزرا در جلسات ستاد حضور می‌یافتند، این در حالی است که با حضور وزیر، جایگاه جلسات ارتقاء می‌یافت.

پورابراهیمی با انتقاد از تنزل جایگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در حال حاضر مانند گذشته رئیس‌جمهور، نماینده ویژه و وزرا در جلسات ستاد حضور نمی‌یابند و حتی رئیس ستاد نیز به دلیل مأموریت مهمی که به وی محول شده است، امکان حضور در جلسات ستاد را ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در همین راستا نامه ای به رئیس جمهور نوشته شد تا هر چه زودتر در مورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیم گیری شود.

منبع:مهر

301

کد خبر: 910819

وب گردی

وب گردی