جاذبه های گردشگری راه آهن را به چشم فرصت ببینیم

 مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی گفت: جشنواره را در ایجاد حس همدلی میان پرسنل مجموعه راه آهن و جامعه هنری مؤثر است و امیدوارم که روزه به روز بر محبوبیت این جشنواره افزوده شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی شفیعی جشنواره را در ایجاد حس همدلی میان پرسنل مجموعه راه آهن و جامعه هنری مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: این که خانواده راه آهن توجه جدی به این مقوله نشان دادند و می بینیم که سوزنبان ها، مأموران ایستگاه ها، راهبران قطار و... در نمایش واقعیت هایی که در اطراف خودشان رخ می دهد در تلاش هستند تا آن ها را به تصویر در آورند یک جریان سازی را در راه آهن نشان می دهد و امیدوارم که روزه به روز بر محبوبیت این جشنواره افزوده شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم و عکس راه آهن ضمن تقدیر از مشارکت هنرمندان فیلمساز و عکاس در این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد اتفاقات فرهنگی متنوع تری در راه آهن باشیم و در این زمینه بیان داشت: توسعه راه آهن یکی از شروط اصلی توسعۀ کشور است و حتماً باید این مسئله بیش از این ها جدی گرفته شود. چه بسا که در این سال های اخیر ما شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی، گسترش خطوط ریلی و همچنین توسعه خطوط با کشورهای همسایه بودیم و از این نظر اتفاقات خوبی را در آن شاهد هستیم.

وی ادامه داد: مطمئن هستم اطلاع رسانی و انتشار این اتفاقات در قالب کارهای فرهنگی و هنری از قبیل برگزاری جشنواره می تواند علاوه بر بالا بردن مشارکت هنرمندان و توجه آن ها به این سرمایه ملی باعث شود تا در جامعه و میان مردم هر چه بهتر جریان سازی کنیم.

شفیعی توجه هنرمندان را به سرمایه های ملی از قبیل راه آهن باعث جریان سازی در جامعه خواند و خاطر نشان کرد: در نشستی که چند وقت پیش هنرمندان با رئیس جمهور داشتند، بهروز غریب پور کارگردان کشورمان بر خلاف خواسته های صنفی و شخصی که از جناب روحانی مطرح می شد از وی خواستند که اعتبارات بیشتری را برای توسعۀ خطوط ریلی اختصاص دهند تا طبعات مثبت آن را در بخش های مختلفی از زندگی انسان ها شاهد باشیم. این مطالبه هنرمندان مطمئناً می تواند توسعه راه آهن را تسریع دهد و آن را به صورت یک دغدغه همگانی در آورد.

وی برگزاری این جشنواره را در ایجاد حس همدلی میان پرسنل مجموعه راه آهن و جامعه هنری مؤثر دانست و گفت: خانواده راه آهن توجه جدی به این مقوله نشان دادند و می بینیم که سوزنبان ها، مأموران ایستگاه ها، راهبران قطار و ... در نمایش واقعیت هایی که در اطراف خودشان رخ می دهد در تلاش هستند تا آن ها را به تصویر در آورند یک جریان سازی را در راه آهن نشان می دهد و امیدوارم که روزه به روز بر محبوبیت این جشنواره افزوده شود.

این مدیر هنری کشور به راه آهنی بودن خود و حس خاص خود به لوکیشن های جذابی که در این فضا وجود دارد اشاره کرد و گفت: دوران نوجوانی من در راه آهن لرستان گذشت و در آن مسیر شما با مناظری روبرو هستید که تقریباً قاب های هنری منحصر به فردی ببرای فیلمسازان و عکاسان دارد. دسترسی هایی که راه آهن دارد شاید کمتر در مسیر جاده ای با آن روبرو باشید و عبور از مناظری که در نوع خود بکر هستند را تنها با سفری ریلی می توان تجربه کرد. این گونه جذابیت ها که تعداد آن ها در کل مسیرهای ریلی کشور کم نیستند، می توانند به چشم فرصتی گردشگری دیده شوند و باید سعی کرد تا در کنار وظیفه باربری و مسافری که بر عهده قطار است به نقش گردشگری در این حوزه هم توجه جدی کنیم.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، زندگی در حاشیه مسیرهای ریلی، ایستگاه ها و فعالیت پرسنل راه آهن و بسیاری از مسائل دیگر را ایده های خوبی برای فیلمسازی دانست و خاطر نشان کرد: مطالعه پیرامون فرهنگ زیستی در نقاط مختلف مسیرهای ریلی و تنظیم شدن ساعات زندگی مردمان حاشیه خطوط با رفت و آمد قطارها و شرایط سخت کاری که سوزنبان ها، راهبانان و مطرح شدن خاطرات آن ها هر کدام ایده های متنوعی هستند که نباید به راحتی از کنار آن ها گذشت.

وی ضمن اعلام حمایت از پیشکسوتان عرصه هنری به مردمی بودن زنده یاد مرتضی احمدی اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که همیشه مرحوم تأکید داشتند این که با افتخار خودشان را راه آهنی می دانستند. جایگاه بر جسته ای که وی در نمایش های پیش پرده خوانی داشتند و زنده کردن فرهنگ تهران قدیم از جمله ویژگی های کاری زنده یاد احمدی است.

503

کد خبر: 910878

وب گردی

وب گردی