سپاه در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های چشمگیر رسیده است

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: بعد از جنگ با تایید مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سپاه تشکیل شد و امروز سپاه در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های چشمگیر رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری ششمین آئین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون و هشتمین کنگره علمی طب رزم که صبح امروز برگزار شد، درباره نقش طب رزم در دفاع مقدس گفت: سپاه در ابتدا شرایط پشتیبانی پزشکی از جبهه ها را نداشت اما در طول دفاع مقدس رشد بسیار خوبی کرد و سامانه های آن به روز شد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ با تایید مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سپاه تشکیل شد و آنروز می توان با افتخار اعلام کرد سپاه در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های چشمگیر رسیده است.

سردار عبداللهی درباره رشد و پیشرفت حوزه بهداشت و درمان گفت: بعد از انقلاب از وارد کننده پزشک به صادر کننده و پذیرنده توریسم درمانی شده است و اگر روزی برای درمان به اروپا اعزام می شدند امروز از انگلستان و دیگر کشورهای جهان برای درمان به ایران سفر می کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت سپاه در حوزه های بهداشت و درمان پرداخت و افزود: در حوزه بهداشت شیمیایی و تشخیص هویت قطب کشور هستیم و اقدامات بسیاری برای ارتقاء سلامت جامعه کرده ایم.

وی افزود: مجموع درمانی ما در قالب بسیج جامعه پزشکی به نقاط مختلف کشور اعزام و خدمات بسیاری به مردم محروم ارائه می دهیم که به نوعی رزمایش و تمرینی برای ارتقاء آمادگی است.

سردار عبداللهی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اولین واحدهای که وارد منطقه زلزله شدند واحدهای درمانی سپاه و ارتش بودند و سپاه ۶ واحد بیمارستان صحرایی در منطقه برپا کرد.

وی ادامه داد: ما در خارج کشور هم حضور داریم و زمانی که کشور های همسایه و جبهه مقاومت در عراق و سوریه از ما خواستند در جبهه مقاومت حضور یافتیم و خدمات بسیار خوبی ارائه کردیم.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه در ادامه به رشادت ها و از خودگذشتگی های پزشکان اشاره کرد گفت: در زلزله پاکستان و مسئله میانمار تیم های پزشکی را به این مناطق اعزام کردیم و خدمات بسیاری ارائه شد. با توجه به اینکه جنگ های امروز هوا پایه است سامانه های خود را چابک و سیار کردیم که بتوانیم به سرعت جابجا شده و بتواند خدمات درمانی و برنامه ارائه کنیم.

وی افزود: تیم های پزشکی سپاه تا کنون توانسته به هزاران نفر از مردم محروم خدمات ارائه داده و این را وظیفه خود می داند زیرا سپاه از مردم است و در خدمت آنها.

سردار عبداللهی یکی از خلا ها را برگزاری یک کنگره برای بزرگداشت پزشکان دانست گفت: در یک کار جمعی آئین ملی اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون برای بزرگداشت پزشکان برگزار شد و امسال نیز در روزهای جمعه ۱۰ اسفند ششمین کنگره طب رزم در خرمشهر و اردوگاه شهید باکری برگزار می شود و با حضور مسئولان کشوری و لشکری از برگزیدگان تجلیل به عمل می آید.

منبع: مهر

304

کد خبر: 910897

وب گردی

وب گردی