قیمت نفت به رکورد ۳ هفته‌ای خود رسید

درحالی‌که مقامات عربستان سعودی اظهار کردند در راستای محدود کردن عرضه در جهان همچنان به کاهش صادرات خود ادامه خواهند داد، قیمت‌های نفت در روز دوشنبه همچنان رشد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درحالی‌که مقامات عربستان سعودی اظهار کردند در راستای محدود کردن عرضه در جهان همچنان به کاهش صادرات خود ادامه خواهند داد، قیمت‌های نفت در روز دوشنبه همچنان رشد کردند و به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود رسیدند.

در ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، برای تحویل در ماه آوریل، با ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یه ۶۳.۷۵ دلار رسید. این شاخص هفته گذشته ۳ درصد رشد کرده بود.

نفت خام برنت لندن هم که هفته قبل ۴ درصد بالاتر آمده بود، با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش در قیمت هر بشکه ۶۷.۴۳ دلار معامله شد.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد شرکت تحقیقات و مشاوره میتسوبیشی یواف‌جی در توکیو، می‌گوید: افزایش قیمت سهام خرید دارایی‌های ریسک‌دار مانند نفت را آسان‌تر کرده است. اما درحالی که همچنان نگرانی از تولید بالای آمریکا که نزدیک به مقادیر رکوردی خود قرار دارد، قیمت نفت در تلاش است تا حرکت مثبتی به خود بدهد.

قیمت‌ها پس از این که وزیر نفت عربستان سعودی، خالد الفالح، در روز یکشنبه اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور در بازه ژانویه-مارچ به خوبی پایین‌تر از سقف تعیین‌شده خواهد بود، تقویت شد. صادرات نفت این کشور به طور متوسط، روزانه کمتر از ۷ میلیون بشکه است.

الفالح همچنین گفته است که عربستان سعودی امیدوار است اوپک و متحدان آن بتوانند سال آینده محدودیت تولیدات را کمتر کنند و پس از به پایان رسیدن توافق کاهش تولیدات کنونی، چهارچوب دائمی‌ای برای تثبیت بازارهای نفت ایجاد کنند.

او در گفتگو با خبرنگاران در نیودهلی گفت: درحال حاضر مطالعاتی درحال انجام است و وقتی ما در مورد شرایطی که بازار را متوازن می‌کنند اطلاعات به دست بیاوریم، گام بعدی خود را اعلام خواهیم کرد. ممکن است گام بعدی ما کم کردن محدودیت تولید باشد.

او ادامه داد: تخمین من این است که این اتفاق در سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد اما هنوز زمان دقیق و چگونگی آن را نمی‌دانم.

منبع: مهر

401

کد خبر: 910912

وب گردی

وب گردی