ثبت ملی ۲۳۳۳ اثر تاریخی در لرستان ثبت ملی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری لرستان گفت: از مجموع ۵۰۰۰ اثر تاریخی در لرستان ۲۳۳۳ اثر ثبت ملی شده است.

سرهنگ عباس دولتشاه ظهر امروز در دومین کارگاه تشکل‌های مردمی غرب کشور که در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان برگزار شد بابیان اینکه بر اساس فرموده رهبر انقلاب اسلامی، میراث فرهنگی احساس هویت و شخصیت ملت ما است اظهار داشت: در لرستان دو هزار و 333 اثر از پنج هزار اثر موجود ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت لرستان به 57 هزار سال قبل برمی‌گردد افزود: قدمت تاریخی استان لرستان به‌گونه‌ای است که بر اساس پژوهش‌های تاریخ‌دانان یکی از زیستگاه‌های اولیه زندگی انسان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری لرستان عنوان کرد: در یگان فرماندهی حفاظت از میراث فرهنگی لرستان علاوه بر اقدامات انجام‌شده، چهار وظیفه حفاظتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی ارسال‌شده که در این راستا فعالیت داریم و از سال گذشته یک رویکرد فرهنگی را آغاز کرده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی از میراث فرهنگی حفاظت کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا دوره‌هایی در دانشکده انتظامی برگزارشده و همچنین و در چهار مقطع بیش از پنج هزار و 100 دانش‌آموز در مقطع دبیرستان و هزار و 700 نفر در مقطع دانشگاه آموزش‌دیده‌اند.

دولتشاه تصریح کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری آثار تاریخی را باید گنجینه‌ای بدانیم که باید از آن‌ها حفاظت شود و این امر در گردشگری‌ یک موضوع فرا بخشی است و باید دستگاه‌ها پای‌کار بیایند تا از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شویم.

فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری لرستان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه گفت: در لرستان باید تلاش کنیم که زیبایی‌های استان را نمایش دهیم و در راستای شناسایی و نمایش جاذبه‌های گردشگری تلاش کنیم.

900

کد خبر: 910928

وب گردی

وب گردی