معلمی در خوزستان با توسعه مفاهیم زیست محیطی به دنبال ایجاد مدارس و روستاهای سبز است

در اولین هفته اسفندماه برنامه های گوناگونی در سراسر ایران توسط دوستداران و فعالان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، امروزه که مشکلات و معضلات محیط زیستی روبه رشد بوده، فعالان و کنشگران محیط زیستی با ایده های بدیعی برای رفع مشکلات و مسائل محیط زیستی به پا خواسته و معتقدند اگر همه دست به دست هم دهیم می توانیم گامی مؤثر در جهت تحقق اهداف آموزشی و فرهنگ سازی در حیطه حفاظت از محیط زیست برداریم.

1_ قرارسبز در شهر گتوند استان خوزستان


کارگاه آموزش مسائل و مفاهیم محیط زیست در مدارس عشایری منطقه پل پرزین گتوند توسط آقای موسوی معلم دوستدار محیط زیست انجام شد. این معلم چند سالی است با توسعه مفاهیم زیست محیطی در مدارس و روستاهای این منطقه به دنبال ایجاد مدارس و روستاهای سبز است.

2_ قرارسبز در شهر آبدانان استان ایلام


به همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام دانش آموزان دبستان و پیش دبستانی نیلا با شعار نه به ظروف یکبار مصرف در راستای سلامت خود و حفظ محیط زیست، خوراکی های خود را در ظروف دائمی مصرف می کنند.

3_ قرارسبز در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی


بازی های بومی و گردشگری همراه با اجرای مراسم آشپزی محلی و انواع رقص کردی، مسابقه و اسب سواری توسط انجمن ژیانه وی سروشت برگزار شد.

4_ قرارسبز در شهر آستانه _اشرفیه استان گیلان


کارگاه آموزشی طرح جمع آوری درب بطری با زبان کودکانه، در مدرسه شاهد شهید پرندآور توسط انجمن بوم بانان گیلان برگزار شد.

5_ قرارسبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی

صد و هفتاد و دومین برنامه انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات، با فرهنگسازی و جمع آوری بیش از سه تن زباله با کمک همیاران، مسئولان شورای شهر و پاکبانان ازحاشیه جاده شاندیز صورت گرفت.



6_ قرارسبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی


چهلمین همایش از گروه طنین پاکبانان شیروان، با پاکسازی مسیر میدان معلم به سمت نیروگاه انجام شد.

7_ قرارسبز در شهر تالش استان گیلان


گلگشت علمی-تفریحی با هدف آشنایی با مبانی محیط زیست جوامع محلی توسط موسسه محیط زیستی شقایق های وحشی هیرکانی در روستای پیر هرات اسالم برگزار شد.

8_ قرارسبز در شهر تالش استان گیلان


کارگاه آموزشی سخنانی از زبان یک درخت، خلاقیت در ساخت کاردستی با مواد موجود در طبیعت توسط انجمن بوم‌بانان استان‌ گیلان در دبستان آوای‌ علم برگزار شد.



9_ قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان


هشتاد و نهمین برنامه محیط زیستی گروه رفتگران طبیعت بهبهان در سدکریا، حاشیه رودخانه مارون انجام شد.



10_ قرارسبز در شهر بادرود استان اصفهان


در سی و سومین برنامه خانوادگی گروه دوستان کوهنورد و دوستان قرار سبز بادرود با حضور 150نفر، مسیر 12 کیلومتری سه خوان تا پاپل محور گردشگری بادرود -ابیانه را پاکسازی شد.

11_ قرارسبز در شهر شیراز استان فارس


‍ آموزش در مدارس جامع محیط زیستی و پیمان دانش آموزان شیرازی برای جمع آوری کاغذهای باطله یک سال تحصیلی در راستای نجات درختان، در دبستان امام جعفر صادق توسط کارگروه آموزشی پاکسازان طبیعت فارس انجام شد.

12_ قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان


گروهی از کوهنوردان شهرستان بهبهان در حرکتی نیکو وخود جوش، اقدام به کاشت و نگهداری نهال در کوهستان نمودند و این حرکت خود را «صدقه سبز» نامیده اند.

13_ قرارسبز در شهر بردپهن زیلای استان کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه فعالیت های خیرخواهانه انجمن نهضت سبز زاگرس، کمک های مردمی شامل سررسید های سفید، لوازم تحریر، کیف و لباس به دانش آموزان منطقه بردپهن زیلای استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

14_ قرارسبز در شهر سروستان استان فارس


به همت گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان در منطقه میان جنگل سروستان و ارتفاعات مناطقی که سال گذشته دچار حریق شده بود، بذر درختان بومی و گیاهان دارویی کاشته شد.


15_ قرارسبز در شهر سیوند استان فارس


در سیوند استان فارس، با کمک دوستدار محیط زیست محمد علی صفایی، پارکی به وسعت یک هکتار در انتهای گلزار شهدا احداث شد، سپس به همت وی و گروهی از طبیعت دوستان کاشت نهال در این پارک انجام شد.

16_ قرارسبز در شهر رحیم آباد استان گیلان


به همت موسسه محیط زیست آسمانرود و با همکاری شهرداری رحیم آباد حاشیه پل فقیه محله از زباله دپو شده پاکسازی گردید و آماده سازی بستر برای برنامه روز درختکاری در شهر رحیم آباد استان گیلان صورت پذیرفت.

17_ قرارسبز در شهر فسا استان فارس


کاشت بذر و نهال الوک درفاز 5 انتهای بلوار چمران و دشت چاری فسا توسط انجمن حافظان سبزاندیش انجام گرفت.



18_ قرارسبز در شهر زرقان استان فارس


طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس جامع محیط زیست زرقان، به همت انجمن همیاران محیط زیست این شهر اجرا شد.


19_ قرارسبز در شهر لاهیجان استان گیلان


انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان کارگاه آموزش محیط زیست را با موضوع تغییر اقلیم و گرمایش زمین به مناسبت روز جهانی خرس قطبی در دبستان شهید چمران لاهیجان در پایه های چهارم، پنجم و ششم برگزار کرد.


20_قرارسبز در شهرلاهیجان استان گیلان


کارگاه آموزشی واحدِ کارِ بازیافت و ساخت کاردستی از مواد بازیافتی در مهد کودک کندوی عسل لاهیجان با رویکرد محیط زیستی و با حضور فعالان محیط زیستی برگزار شد.

705

کد خبر: 910955

وب گردی

وب گردی