شهردار اردبیل: پروژه‌های فاقد اولویت اجرایی نمی‌شود

شهردار اردبیل گفت: اجرای پروژه‌هایی که فاقد اولویت بوده و نیاز مردم را تامین نکند در اردبیل اجرایی نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حمید لطف‌اللهیان در نشست خبری مشترک با رئیس شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در سال‌های 94 و 95 پروژه‌هایی که توسعه محور و انسان‌محور بوده در اردبیل در اولویت اجرا قرار گرفت و ما تلاش کردیم تا پروژه‌هایی را که دارای وجهه اجتماعی نبود از گردونه اجرا حذف کنیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت انضباط مالی و پرهیز از پروژه‌های نافرجام اساس کار شهرداری در برنامه‌های عمرانی است، خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال 97 شهرداری نیز که روز گذشته تقدیم شورای شهر اردبیل شد سعی کردیم در اجرای پروژه‌های عمرانی اولویت را بر پروژه‌های توسعه محور متمرکز کرده و با هم‌اندیشی که با کارشناسان شهرداری در فصل بودجه‌ریزی داشتیم، پویایی و فعال بودن پروژه‌های عمرانی را شاهد خواهیم بود.

شهردار اردبیل بودجه سال 97 را کارشناسی شده و دارای ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و دارای برنامه‌ریزی برای شهرسازی مدرن اعلام کرد و گفت: 577 میلیارد تومان لایحه بودجه شهرداری اردبیل تنظیم و تقدیم شورای شهر شد که نسبت به سال‌های قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: در سال گذشته لایحه بودجه شهرداری با 522 میلیارد تومان، سال 95 این لایحه با 295 میلیارد، در سال 94 معادل 295 میلیارد و در سال 93 نیز با مبلغ 235 میلیارد تومان بسته شده بود.

وی با یادآوری اینکه لایحه بودجه سال 97 شهرداری عمدتا بر روی مباحث عمرانی متمرکز شده است، تصریح کرد: یکی از نکات بارز بودجه سال آینده که در سال گذشته و سال ماقبل آن نیز بر آن تاکید شده بود کاهش هزینه‌های جاری و توجه به هزینه‌های بعد عمرانی بودجه است به طوری که در وضعیت فعلی 31 درصد بودجه‌ها جاری و 69 درصد نیز بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه هزینه اداره شهرها در وضعیت فعلی بسیار گران است و برای کاهش این هزینه‌ها کاری جهادی نیاز است، ادامه داد: افزایش خدمات عمران شهری و در کنار توجه به بعد فرهنگی در مسایل شهری مهمترین اولویت برای شهرداری اردبیل و ما برای تمام فعالیت‌های خود تلاش می‌کنیم با پیوست فرهنگی به پیش برویم.

لطف‌اللهیان اجرای پروژه‌های توسعه محور و انسان محور را مهمترین برنامه‌های شهرداری اردبیل در پیشبرد و ارتقای سطح زندگی مردم اعلام و بیان کرد: پروژه‌هایی که برای مردم شهر دارای منافع عمومی نباشد از ردیف اجرایی خارج می‌شود.

وی اظهار کرد: علیرغم تگناهای مالی موجود در شهرداری هیچ یک از فعالیت‌های عمرانی در اردبیل متوقف نشده و شهرداری در کنار خدمات‌رسانی به مردم تبدیل به نهادی فرهنگی و اجتماعی شده که در کنار تاثیرگذاری بر فعالیت‌های شهری فرهنگ و هنر، مدنیت و پروژه‌های اجتماع محور را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سالجاری و با وجود کمبود منابع اعتباری 240 هزار تن آسفالت تولید و توزیع شده است، خاطرنشان کرد: این میزان آسفالت با رعایت تمام جوانب کیفیت و با استاندارد 5822 توزیع و در اواخر سال نیز این استاندارد را به 5828 رساندیم.

لطف‌اللهیان بیان کرد: اردبیل فاقد پالایشگاه قیر است و برای تامین قیر مورد نیاز خود از تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان حمل قیر توسط ماشین‌های مشعل‌دار صورت گرفته و بعد از حمل قیر مستقیم و به صورت داغ برای استفاده وارد استخرهای قیر می‌شود.

وی بهبود خدمات شهری را در چند سال گذشته در اردبیل یادآور شد و افزود: ما حتی در کوچه‌های زیر 10 متر نیز از مصالح اساسی و زیراساسی استفاده کردیم و در راستای ارتقای کیفیت آسفالت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شهردار اردبیل ارتقای سطح زندگی شهروندان را نیز مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در لایحه بودجه سال 97 بالغ بر 119 میلیارد تومان در بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این لایحه به درستی پیش‌بینی شده است.

لطف‌اللهیان همچنین تکیه بر درآمدهای پایدار شهری از محل شهرفروشی و تراکم‌فروشی و وصول عوارضات شهری را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: یک پنجم سهم شهرداری در تحقق لایحه بودجه سال آینده از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.

901/900

کد خبر: 910960

وب گردی

وب گردی