نیروی انتظامی به‌هیچ‌عنوان از هدف خود کوتاه نخواهند آمد

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در راستای حفظ نظم و امنیت بیش از ۲۰۰ مورد مأموریت مهم به‌طور روزانه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مهدی محمودی در همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به شهادت چند تن از همکاران نیروی انتظامی در درگیری با فرقه گنابادی تصریح کرد: شهدای فاطمی به‌منظور حفظ نظم و امنیت در راستای انجام‌وظیفه توسط فرقه گنابادی به شهادت رسیدند، در این حادثه نشان داده شد که مجموعه نیروی انتظامی با مظلومیت و رشادت خدمت می‌کنند و به‌هیچ‌عنوان از هدف خود کوتاه نخواهند آمد.


وی افزود: پانزدهمین همایش استانی کلانتری و پاسگاه‌ها باهدف ایجاد تعامل بین پلیس‌های تخصصی کلانتری‌ها در راستای کاهش جرائم و مقابله با جرائم، نهادینه‌سازی ارسال پرونده‌های قضایی توسط کلانتری به اتوماسیون دستگاه قضایی، تأکید بر آموزش قبل از عمل در بررسی سامانه رخدادهای اخیر انتظامی، به اشتراک‌گذاری تجربیات، تجزیه‌وتحلیل جرائم و میزان عملکرد پاسگاه‌ها در 11 ماه اخیر و بررسی برنامه‌های سال آینده برگزارشده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: ارتقای وضعیت کلانتری و پاسگاه‌ها یکی دیگر از اهداف این همایش است، در همین راستا ۵ کمیته فعال و جلساتی برگزار و مصوبات را ابلاغ می‌کنند و امیدواریم شاهد تحول خوبی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به وضعیت استان قزوین در زمینهٔ جرائم، افزود: استان قزوین به‌ظاهر و ازنظر جغرافیایی کوچک است اما به‌واسطه مهاجرپذیر بودن و قرار گرفتن در جوار استان البرز استان ویژه‌ای است، اغلب جرائم سرقت از استان البرز به این سمت سرازیر می‌شوند و اکثر سرقت‌های صورت گرفته نیز مربوط به استان البرز هستند.

محمودی خاطرنشان کرد: تعداد بالای باغات استان باعث جذب کارگر فصلی می‌شود که اغلب اتباع بیگانه هستند. همچنین جمعیت دانشجویی استان بالاست که اکثر آن‌ها غیربومی و با سطح فرهنگی متفاوت است و باعث ایجاد پرونده‌های تخصصی می‌شود. این استان استان صنعتی و کارگری است اما معضل بیکاری داریم که زمینه‌ساز تخلفات است، همچنین این استان محور ترانزیت قاچاق است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ مورد مأموریت مهم به‌طور روزانه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان انجام می‌شود، درواقع بیش از ۵۰۰ مأموریت در راستای حفظ نظم و امنیت انجام می‌شود، با توجه به نظارت صورت گرفته استان قزوین جزو ۵ استان امن کشور هستیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: استان قزوین ازنظر فراوانی تعداد کل وقوع سرقت بین 34 استان انتظامی که داریم در رتبه 22 قرار دارد، درزمینهٔ فراوانی تعداد نزاع و درگیری رتبه 32، فراوانی تعداد تصادفات رتبه ۳۲، فراوانی تعداد تصادفات فوتی رتبه ۲۲، فراوانی تصادفات جرحی رتبه ۳۲ قرار داریم.

وی افزود: در 11 ماه گذشته بیش از 232 میلیون و 866 هزار تردد خودرو ر محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است، با توجه به فرار رسیدن نوروز نیز از 23 اسفند طرح نوروزی آغاز می‌شود.

محمودی یادآور شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته کشفیات مواد مخدر 38 درصد، کشفیات اقلام ممنوع قاچاق 28 درصد، دستگیرشدگان 4 درصد، کشف محصولات ضد فرهنگی و مبتذل 15 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تا این لحظه مجموعه سرقت‌های استان نیز ۷ و نیم درصد کاهش داشته است، این آمار طی چند سال کنترل‌شده است به‌طوری‌که پیش‌ازاین ۲۸ درصد کاهش شروع‌شده و امروز به 7 و نیم‌رسیده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان ناهنجاری‌ها در استان با کاهش روبه‌رو شده است، درزمینهٔ جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ورود به عنف ۷۰ درصد کاهش داشتیم.

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا در مبارزه با سرقت و مواد مخدر آموزش کارکنان و سایر اولویت‌ها صورت گرفته است؛ ۱۳ مرحله مبارزه با کالای قاچاق داشتیم که درنهایت با افزایش کشف قاچاق روبه‌رو شدیم، همچنین بیش از ۸۷ درصد ارجاع پرونده‌ها که به مراجع قضایی کاهش پیداکرده و 97 مرحله طرح پاک‌سازی و ارتقا سطح ایمنی در سال جاری صورت گرفته است.

محمودی تصریح کرد: نیروی انتظامی در تمام شئون جامعه حضور دارند و در تمام مأموریت‌ها پلیس حضور دارد اما این کافی نیست و همه دستگاه‌ها باید برای حفظ این امنیت توجه و به نیروی انتظامی کمک کنند.

900

کد خبر: 910970

وب گردی

وب گردی