حسن الصعدی: امارات و عربستان به یمن چشم طمع دارند

حسن الصعدی، عضو شورای سیاسی انصارلله در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز با اشاره به اشغال واقعی یمن و چشم طعم دوختن دو کشور امارات و عربستان به این کشور تاکید کرد: بر همه مردم یمن واجب است که در مقابله با این اشغال و تجاوز تمام توان خود بکار بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، حسن الصعدی، عضو شورای سیاسی انصار الله یمن در مورد مسائل داخلی این کشور معتقد است که جنگ و درگیری در این کشور همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد فاجعه انسانی و بمباران جدیدی از سوی ائتلاف سعودی، اماراتی هستیم.

حسن الصعدی با اشاره به کشته شدن علی عبدالله صالح، رییس جمهور مخلوع دولت مستعفی یمن، اظهار داشت که حادثه کشته شدن وی نتیجه طبیعی در تحولات این کشور داشته است.

عضو شورای سیاسی انصارالله درباره دیدگاه این جنبش نسبت به جنوب یمن اعلام کرد که این منطقه به معنای واقعی کلمه مورد اشغال امارات قرار گرفته است، وی افزود: در حال حاضر نیروهای خارجی آمریکایی با طرح و پروژه های مختلف در جنوب یمن هستند و مردم یمن باید با تمام توان خود با آن مقابله کنند.

الصعدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره پیش بینی تحولات آتی در جنوب یمن گفت: مردم یمن بیش از پیش متحد هستند و به امر واجب خود در رویارویی با تجاوز کشور های عربی به سرکردگی عربستان عمل می کنند و قطعا روزی شاهد شکست این تجاوز خواهیم بود، یمنی ها به خوبی می دانند که این تجاوز جز خسارات و ویرانی در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقصادی، ثمره دیگری ندارد.

وی افزود: تنها راه مقابله با تجاوز عربستان و بیرون راندن امارات از یمن، راه حل سیاسی و رفتن سر میز مذاکره با احزاب داخلی این کشور است زیرا که این راه حل باعث اتحاد جبهه های داخلی یمن و در نتیجه حل حتمی بحران است.

عضو شورای سیاسی انصارالله در انتها، مذاکره با عربستان را بعید دانست و اعلام کرد: مساله مذاکره با کشور های متجاوز عربی در گرو موضع گیری و پیشرفت رویدادهاست و در سایه محاصره و تجاوزه رو به افزایش سعودی ها هیچ گفتگو و تفاهمی حاصل نخواهد شد.

شایان ذکر است که مداخلهٔ نظامی در یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر ۶ فروردین ۱۳۹۴ با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت آغاز شد و از ۲ اردیبهشت با نام عملیات احیای امید ادامه یافت.

کد خبر: 911025

وب گردی

وب گردی