ناآرامی های اخیر بخش های سیاسی را حساس کرد

رئیس خانه احزاب تاکید کرد : می توانیم مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به یک گفتگوی ملی تبدیل کنیم که آثار مثبتی را برای جامعه و کشور به همراه داشته باشد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حسین کمالی رئیس خانه احزاب پس از دیدار با الکسیس بانریچ وگابا سفیر کوبا در تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نشست انجام شده گفت : در این نشست رابطه بین احزاب ایران و کوبا که دارای مواضع انقلابی هستند مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نوع همکاری هایی که در گذشته بین ایران و کوبا در فضای بین الملل وجود داشت در این نشست مطرح شد.

کمالی ادامه داد : در حال حاضر در زمینه صنایع الکترونیک، مشتقات نفت مانند پلاستیک و فعالیت های پزشکی همکاری بین دو کشور برقرار است و موازنه تجاری به نفع ایران است.

وی با تاکید بر اینکه با توسعه روابط اقتصادی حجم مبادلات در اینده افزایش پیدا می کند گفت: احزاب دو کشور باید در زمینه توسعه روابط کوشاتر باشند.

کمالی در بخشی از سخنان خود در خصوص ناآرامی های اخیر در کشور گفت: ناآرامی هایی توسط بخش هایی از مردم صورت گرفت که بخش های مختلف سیاسی را نسبت به این موضوع حساس کرد که بررسی هایی در این زمینه در دستور کار سیاسی احزاب قرار خواهد گرفت.

وی ابراز داشت : احزاب از گروه های سیاسی نظراتی را درباره ناآرامی های اخیر جمع آوری خواهد کرد و برای اصلاح امور به مسئولان ارسال خواهد شد .

رئیس خانه احزاب اظهار داشت : مردم همچنین با برداشت های احزاب بیشتر آشنا می شوند و باعث فراهم شدن یک گفتگوی اجتماعی می شود.

کمالی با اشاره به موضوع آشتی ملی تصریح کرد : در خصوص گفتگوی ملی جدالی از جانب اصولگرایان شکل نگرفت سه گروه سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و میانه در خانه احزاب با یکدیگر گفتگو دارندو در این خصوص به بحث و مذاکره می نشینند.

وی درباره اینکه گفتگوی وسیع تری در سطح ملی انجام گیرد اظهار داشت : می توانیم مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به یک گفتگوی ملی تبدیل کنیم که آثار مثبتی را برای جامعه و کشور به همراه داشته باشد.

رئیس خانه احزاب در پایان تصریح کرد: رئیس حزب کارگری کوبا که به دعوت خانه کارگری جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است روز چهارشنبه در محل احزاب ملاقات خواهد داشت و بخشی از روابط بین دو کشور مورد بحث قرار می گیرد.

کد خبر: 911026

وب گردی

وب گردی