جمهوری  اسلامی یاور همیشگی ملت های  مظلوم است / اوقاف ایران آماده انتقال تجربیات به سوریه 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه جمهوری اسلامی ایران را یار و یاور همیشگی مظلومان  جهان و  ملت و دولت سوریه دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهای پویای   فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی  است که در ابعاد مختلف به وظایف خود عمل می‌کند وما آماده ایم تجربیات خویش را در عرصه های مختلف اوقاف به همکاران سوری انتقال دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد عبدالستار السید ؛ وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه عصر امروز در رأس هیاتی از مدیران اوقاف ؛علما و مفتی‌های اهل سنت این کشور با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان و مسئولان این سازمان در محل سازمان اوقاف دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این دیدار با خیرمقدم و خوش آمد گویی به هیئت سوری طی سخنانی اظهار کرد: در سفر نخست این هیات به ایران، گروه تکفیری داعش بخش عمده‌ای از سوریه را در دست داشت اما امروز خوشحالیم که در این سفر، کشور سوریه از وجود داعش پاک شده و این گروه تروریستی در عرصه نظامی شکست خورده است.
حجت الاسلام محمدی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه یار و یاور ملت های مظلوم و ملت و دولت سوریه بوده و همانطور که در زمان حمله تروریستهای داعشی از آنان حمایت می‌کرد در حال حاضر و پس از دستیابی به پیروزی نیز در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی حمایت خود را ادامه خواهد داد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان تاکید کرد: امیدواریم این سفر برکات زیادی را برای دولت و ملت سوریه و ملت ایران همراه داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره فعالیتهای سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران گفت: در خصوص برنامه‌های قرآنی چند برنامه را مدنظر قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه تربیت قاریان، حافظان و برگزاری مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی از برنامه‌های سازمان اوقاف ایران در زمینه فعالیتهای قرآنی است، تصریح کرد: در دانشگاه علوم قرآنی بیش از 5 هزار و 700 دانشجو در حال تحصیل هستند.
رئیس سازمان اوقاف اداره بقاع متبرکه و امامزادگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از 79 هزار مسجد هم در ایران اسلامی وجود دارد که محل رجوع مردم است ..
محمدی با اشاره به اینکه در ایران دو نوع موقوفات وجود دارد، افزود: نخست موقوفاتی هستند که متولی دارند و تعداد آن به 8 هزار موقوفه می‌رسد و دوم موقوفاتی که فاقد متولی هستند و سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه اداره آن را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه موقوفاتی سازمان اوقاف وظیفه اداره آن را دارد به همراه مساجد 191 هزار موقوفه است، خاطرنشان کرد: 133 بیمارستان موقوفه در ایران وجود دارد که 33 بیمارستان آن در تهران است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران را نهادی فرهنگی و اجتماعی و مذهبی دانست وافزود: این سازمان با بهره گیری از توانمندی نیروی انسانی مجرب در ابعاد مختلف به وظایف خود عمل می‌کند وما آماده انتقال تجربیات خود در عرصه های مختلف اوقافی واداره اماکن مذهبی هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: تمام فعالیتهای سازمان اوقاف و امور خیریه در چارچوب سیستمهای اداری وفناوری های نوین انجام می‌گیرد.

705

کد خبر: 911079

وب گردی

وب گردی