موگرینی به وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه نامه می‌فرستد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر لزوم اجرای کامل قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه، از ارسال نامه به وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارسال نامه به سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، بر اجرای جدیدترین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه تاکید کرد.

«فدریکا موگرینی»درباره سوریه و قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: قطعنامه‌ی سوریه خواستار آتش‌بس ۳۰ روزه در سراسر این کشور شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «ما انتظار داریم که قطعنامه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل به طور کامل اجرا شود، من هم امروز نامه‌ای به وزرای خارجه سه کشور ضامن فرایند مذاکرات استانه یعنی روسیه، ترکیه و ایران ارسال خواهم کرد تا از آن‌ها بخواهم بر اجرای قطعنامه شورای امنیت (قطعنامه ۲۴۰۱) به ویژه اجرای مناطق کاهش تنش اقداماتی به کار ببندند».

وی در ادامه با تاکید بر آتش بس افزود: «باید هرچه سریعتر آتش‌بس را اجرایی کنیم. مناطق کاهش تنش از خروجی‌های مذاکرات آستانه بوده‌اند که استقبال ما را به همراه داشته است، اکنون هم تضمیمن‌کنندگان آن باید مسئولیت اجرای این تصمیمات را بر عهده بگیرند و اوضاع را دوباره تغییر دهند.»

کد خبر: 911105

وب گردی

وب گردی