کسی که به نظرات ولی فقیه بی تفاوت باشد در خط امام نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اخلاص، استکبار ستیزی، دشمن شناسی و توجه به نظرات ولایت فقیه از جمله شاخص های گفتمان انقلاب و خط امام راحل است و کسی که نسبت به نظرات ولی فقیه بی تفاوت باشد، نمی تواند ادعا کند که در خط امام است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه معصومیه قم خاطرنشان کرد: ما باید همیشه ولایت مدار باشیم نه ولایت شعار، شاخص های ولایتمداری بسیار روشن و شفاف است و افراد ولایتمدار همیشه باید در مسیر ولایت حرکت کنند.
وی خطاب به طلاب حوزه های علمیه گفت: در شرایط حساس کنونی، در برابر مسائل مختلف، هرگز دچار تردید نشویم، ممکن است طلاب جوانان گاهی نسبت به برخی صحنه ها گلایه مند بوده و دچار تردید شوند، در حالی که چنین اتفاقی نباید بیفتد و ما همیشه بر اساس تکلیف عمل کنیم.
رئیسی تصریح کرد: نیروهای انقلاب نه تنها در مسیر انقلاب نباید لحظه ای دچار تردید شوند بلکه در برابر توطئه ها و فتنه ها باید مقاومت کنیم و در این راه ایمان راسخ و مقاوم داشته باشیم.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: طلبه انقلابی با همان هویت انقلابی خود، نسبت به انقلاب و نظام احساس مسئولیت می کند و برای این کار حتی از داشته های شخصی و علمی خود نیز مایه می گذارد و نظام و حوزه های علمیه را در برابر هجمه ها و تهاجم ها، صیانت می کند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز فقه، حکومت جامعه را بر عهده گرفته و نظام به واسطه قفه باید هدایت شود و دین در اداره جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی می‌تواند پاسخ‌گوی نیازها و شبهات باشد.
وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی برخواسته از متن حوزه و دین است و با پرچمداری فقیهی تربیت‌شده در حوزه‌های علمیه مدیریت می‌شود، ما نیز باید نسبت به مباحث نظام اسلامی حساس باشیم و اگر خدای ناکرده، این حساسیت از حوزه گرفته شود، درگیر یک آسیب جدی خواهیم شد.
رئیسی گفت: ما هر کجا از اصول و ارزش های انقلاب و اسلام فاصله گرفتیم، دچار مشکل شدیم و باید با اتکا به درون، مشکلات خود را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: امروز تمدن نوین انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است و جهانیان می توانند از این تمدن، درس چگونه زندگی کردن، مقاومت و مبارزه با ظلم را یاد بگیرند، برخی از زیاده خواهی ها و فسادها زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید برچهره زیبای انقلاب مسائلی مانند فساد و تبعیض بنشیند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مردم با «نداشتن» می سازند ولی نمی توانند تبعیض و فساد را تحمل کنند.
رئیسی همچنین با اشاره به حمایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب از دولت ها، گفت: دفاع حضرت امام راحل و رهبرمعظم انقلاب از دولت ها، دفاع از گفتمان آنها بوده نه از اشخاص، گفتمانی که مبتنی بر انقلاب و ارزش های اسلامی بوده و یا باشد مورد حمایت امام و رهبری است ولی هیچ فرد و گفتمانی، مطلق مورد حمایت نیست.
وی اظهار داشت: اشخاصی که دم از انقلاب ، نظام و خون شهدا می زدند و در عمل اینگونه رفتار می کردند تا زمانی که این شرایط را داشتند مورد حمایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند.

کد خبر: 911107

وب گردی

وب گردی