ساماندهی مدیریت بهینه حریم در سال ۹۷/ نقاط حاشیه‌نشین مکان تجمع بزهکاران و بزه‌دیدگان شده است

رئیس شورای استان تهران، گفت: در سال ۹۷ تعیین تکلیف و ساماندهی مدیریت بهینه حریم در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، الهام فخاری در نخستین نشست خبری شورای اسلامی استان تهران، گفت: شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران نهادی بسیار پرارزش و بنیادین برای تحقق‌ ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بارها در فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نقش مهم شوراهای شهر و روستا و تحقق حاکمیت مردم بارها اشاره شده است.

وی ادامه داد: با تمامی اهمیتی که شوراها در قانون اساسی دارند ولی هنوز جایگاه شوراها مناسب و شایسته نیست.

فخاری افزود: اگر قرار است مسائل بنیادین کشور حل شود پایه اصلی آن در روستاها و در پهنه‌های سرزمینی شکل می‌گیرد.

رئیس شورای استان تهران افزود: در شورای استان تهران ضمن تلاش برای ارتقای شورای فرادست که همان شورای عالی استان‌ها است در مقیاس شورای شهرستان‌ها و روستاها نیز اقداماتی صورت گرفته و به جایگاه شوراها بیش از همیشه توجه شده است.

وی افزود: تلاش همکاران در ستاد اجرایی شورای استان این بوده که ارتباط مؤثر و سازنده‌ای در انجام وظایف شوراها با دستگاه‌های ذیربط داشته باشد و بتواند در حل معضلات و مشکلات شهروندان بهتر عمل کند.

فخاری ادامه داد: در همین راستا کمیسیون‌های پنج‌گانه شورای اسلامی شامل کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری و روستایی، کمیسیون برنامه و بودجه وحقوقی، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سلامت و محیط زیست و کمیسیون نظارت را تشکیل داده است.

رئیس شورای استان تهران افزود: در اولین اقدام با مدیریت بحران جلساتی درباره وضعیت شهرستان‌های استان تهران در مواقع بحران برگزار شد و کاستی‌های موجود را در این خصوص بررسی کردیم.

وی درباره وضعیت مدارس استان تهران نیز گفت: روز به روز روستاهای استان تهران ساختار روستایی خود را از دست می‌دهند و به دلیل اینکه دانش‌آموزان در روستاها کمتر حضور دارند مراکز آموزشی در این روستاها تعطیل می‌شود.

فخاری ادامه داد: استان تهران در شاخص سرانه ورزشی و ‌آموزش و پرورش وضعیت مثبتی ندارد و جزو استان‌های برخوردار نیست.

رئیس شورای استان تهران ادامه داد: نشست‌های مشترک شانزده‌گانه استان تهران در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش‌رو به بحث گذاشته می‌شود و در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، محیط زیست، مدیریت پسماند و دیگر موارد به بحث و گفت‌وگو پرداخته می‌شود.

وی درباره حاشیه‌نشینی در شهر تهران، افزود: در جلساتی که با استاندار تهران برگزار شد بحث حاشیه‌نشینی و حریم تهران مورد بحث قرار گرفت و در برنامه‌ریزی‌های شهری مقرر شد که در این خصوص برنامه‌ریزی خاصی صورت بگیرد.

فخاری افزود: در نقاط حاشیه‌نشین مکان تجمع بزهکاران و بزه‌دیدگان شده است و سعی شده است در کمیسیون‌های مربوطه این موضوع بررسی شود و در سال 97 نیز در اولویت انجام قرار بگیرد.

رئیس شورای استان تهران افزود: گام بعدی ما در سال آینده تعیین تکلیف و ساماندهی مدیریت بهینه حریم است و امیدواریم این مسائل با سرعت خوبی انجام شود.

وی در مورد کمبود و کیفیت آب در بعضی شهرستان‌های استان تهران نیز اظهار داشت: در واقعیت با کمبود آب مواجه هستیم و باید در بخش صنعت و کشاورزی بر اساس این موضوع اقدام کنیم و از الگوهای جدید در آبیاری استفاده شود.


706

کد خبر: 911112

وب گردی

وب گردی