افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی / ب‌ام‌و X4  رکورددار کاهش قیمت

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل با اشاره به کاهش قیمت در برخی از مدل های خودروهای وارداتی گفت:کاهش تقاضا منجر به کاهش نسبی قیمت خودرو در بازار شد.

سعید موتمن رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به قیمت خودرو در بازار گفت: نزدیک به یک ماه است که قیمت خودروهای وارداتی در بازار ثابت مانده و تغییری نکرده است.

او افزود: بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو منجر به یک جهش ناگهانی در قیمت ها شد و قیمت خودروهای وارداتی به یک باره افزایش یافت اما با توجه به این که این قیمت ها غیر واقعی بود، تقاضا برای خودرو کاهش یافت و این امر موجب رکود در بازار شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل رکود در بازار، برخی از مدل های خودروهای وارداتی زیر قیمت نمایندگی به فروش می رسد و برخی از مدل های خاص حتی به میزان 100 تا 200 میلیون با کاهش قیمت مواجه شدند.

او به ثبات قیمت خودروهای داخلی نیز اشاره کرد و گفت: در خودروهای داخلی نیز شاهد ثبات در قیمت ها هستیم و حتی برخی از خودروها در بازار به قیمت کمتر از نمایندگی به فروش می رسد.

به گفته موتمن کاهش تقاضا و رکود در بازار موجب ثبات قیمت خودرو و کاهش قیمت در برخی از مدل ها شده است.

او افزود به عنوان مثال سوناتا هیبریدی 2017 در هفته گذشته به قیمت 210 میلیون قیمت داشت که در حال حاضر نیز به همان قیمت به فروش می رسد. همچنین سانتافه با کاهش پنج میلیون تومانی به قیمت 310 میلیون و سراتو با ثبات قیمت به نرخ 193 میلیون به فروش می رسد.

موتمن به این نکته نیز اشاره کرد که لکسوس 2017 با کاهش 20 میلیون تومانی به قیمت 520 میلیون تومان و ب ام و x4 با کاهش چشمگیر قیمت از 780 میلیون به 600 میلیون کاهش یافته است.

او تاکید کرد: با توجه به این که خودرو یک کالای مصرفی است و هر کس بسته به نیاز و بودجه خود آن را تهیه می کند، پیش بینی می شود در یک ماه پایانی سال شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو نباشیم.

400

کد خبر: 911123

وب گردی

وب گردی