همکاری دانشگاه آزاد و سازمان ایمیدرو در حوزه صنعت / دانشگاه آزاد به سمت صنعت جهت گیری داشته است

اولین نشست مشترک هسته مرکزی برنامه علمی انرژی و مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور اساتید دانشگاه و مدیران بخش صنعت کشور برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در این نشست افضلی رئیس ارتباط با صنعت واحد تهران جنوب گفت: در حوزه ی ارتباط دانشگاه با صنعت، برنامه ی جدیدی از مهرماه تدوین شده است و با توجه به جهت گیری دانشگاه آزاد به سمت صنعت، این روند رشد داشته است تا تحولی در دفتر ارتباط با صنعت صورت پذیرد.
او افزود: با توجه به دستور ریاست دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، در طی ۳ ماه اطلاعات متعددی از صنعت جمع آوری کردیم و از بانک داده ای که همکاران قبلی این بخش تهیه کرده اند نیز استفاده کردیم و با توجه به نیاز سنجی که صورت گرفت در بخش های مواد و انرژی ۱۵ بخش اصلی را جدا کردیم که یکسری زیرعنوان ها در بخش صنعت در نظر گرفته شده است البته این بخش ها تقسیم بندی اولیه است و باید چکش کاری شود.
افضل با تقدیر و تشکر از معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد تهران جنوب تصریح کرد: ‌در حال حاضر ۳ تفاهم نامه با بخش های صنعتی منعقد و اجرایی شده است و ۴ تفاهم نامه در حال آماده سازی است هم چنین در چند تفاهم نامه در حال گفتگو هستیم تا روی آن ها بحث شود که ساختار بروکراتیک موجود در نظام اداری طرفین، پیشرفت را کند کرده است.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: گام بعدی اجرایی کردن تفاهم نامه ها است که در حال حاضر برای سازمان ایمیدرو و اداره آب و فاضلاب کارگروه هایی تشکیل شده است و چندین پروپوزال دانشگاهی ارسال و یک پروژه صنعتی را با همکاری ایمیدرو انجام می دهیم هم چنین یک پروپوزال جهت تعامل با بخش صنعت تایید شده است و امیدواریم به مرحله قرارداد برسیم و ۲ پروپوزال در حوزه آب و فاضلاب را پیگیری می کنیم.
او ادامه داد: برای اولین بار در کشور؛ با سازمان ایمیدرو به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر دانشگاه و سازمان ایمیدرو، یک بخش خصوصی قدرتمند هم در کنار ما قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم یک موسسه پژوهشی تقاضا محور و حل مساله را در دانشگاه راه اندازی کنیم که بتوانیم بصورت حل مساله پروژه بگیریم که درب دفتر ارتباط با صنعت بر روی همه فعالان صنعتی باز است.
افضل با بیان اینکه وقتم را پشت میز و کارتابل تلف نمی کنم، افزود: همواره در بخش های صنعتی حضور دارم و جلسات مشترک برگزار می کنیم و امروز با ۲ شرکت صنعتی صبحانه ی کاری داشتیم که آمادگی داریم با همه مدیران دانشگاهی و بخش های صنعتی تعامل برقرار کنیم و سییتم آموزشی را به نحوی پیش ببربم که با صنعت ارتباط تنگاتنگ تری داشته باشد.

202

کد خبر: 911135

وب گردی

وب گردی