آسمان ابری در بیش‌تر ‌مناطق کشور در  8 و 9 اسفند 

سامانه بارشی که روز دوشنبه وارد کشور شده است، روز سه‌شنبه 8 اسفند  در نیمه غربی به تدریج برخی مناطق مرکز و شرق کشور فعال خواهد بود .

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه در گفتگو با ایسکانیوز وضعیت جوی کشور را اعلام کرد مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، گفت: از سه شنبه 8اسفند سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور شده و موجب ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد در شمال‌غرب، جنوب‌غرب و از بعدازظهر به تدریج در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر می‌شود.

وظیفه با اشاره به این‌که روز سه‌شنبه 8اسفند سامانه علاوه بر نیمه غربی به تدریج برخی مناطق مرکز و شرق کشور را فراگرفته و سبب افزایش ابر و بارش باران و برف خواهد شد،گفت: شاخه جنوبی این موج در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و غرب کرمان سبب رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان به خبرنگار ایسکانیوز گفت : روز چهارشنبه 9 اسفند در اکثر مناطق کشور، آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی خواهند داشت و در مناطق غرب و شمال‌غرب بارش‌ها خفیف و پراکنده خواهد بود.

به گفته این مسوول، سه‌شنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط خوزستان نیز احتمال پدیده گرد و خاک وجود دارد.

احد وظیفه با توجه به افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر در روز دوشنبه و وزش باد نسبتاً شدید در بخش‌هایی از گیلان و اردبیل، بیان کرد: مجدداً از اواخر وقت روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات به تدریج کاهش نسبی دما و بارش باران در سواحل و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

705

کد خبر: 911138

وب گردی

وب گردی