تقدیر از چهره های ماندگار معماری در همایش بناهای مجلل و پایدار

چهار استاد دانشگاه و چهره ماندگار رشته معماری کشور در چهارمین همایش بناهای مجلل و پایدار مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ چهارمین همایش بناهای مجلل و پایدار توسط مرکز مدیریت طراحی پایدار با حضور بیش از 100 برند برتر ساخت، معماری و طراحی داخلی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

تعریف معماری خوب و معماری بد؛ تفاوت بنای لوکس و بنای مجلل؛ نمایش آثار معماران جوان و نخبه به منظور معرفی به کارفرما و ارتقاء سطح معماری کشور و رسالت حرفه ای، اسکان پایدار (حمایت از ساخت بناهای پایدار برای مناطق زلزله زده) محورهای این همایش یک روزه بودند.

در این همایش، اولین دوره تجلیل از چهره های ماندگار هنر و معماری کشور برگزار و به کامران دیبا(فیلم)، سیروس باور، ایرج اعتصام و فریار جواهریان به عنوان چهره های ماندگار رشته معماری کشور سردیس یادبود اهدا شد.

کامران دیبا که در خارج از ایران به سر می برد، با ارسال ویدئویی به دبیرخانه این همایش، در خصوص تعریف معماری خوب و معماری بد برای حاضرین در این همایش سخنرانی کرد. سردیس کامران به سیدحمید نورکیهانی نماینده او در ایران اهدا شد.

هزار سازنده، معمار و طراح، برخی از اساتید دانشگاهی و همچنین فعالان صنعت ساختمان و املاک از جمله افراد حاضر در این همایش بودند.

از دیگر اقدامات انجام شده در این همایش، تلاش برای بازسازی، احیا و توانمندسازی روستای ده جامی از توابع دالاهو با کمک مرکز مدیریت طراحی پایدار متناسب با اصول پایداری بود.

همچنین در بخش دیگری از این همایش، تلویزیون اینترنتی «دیزاین تی وی» توسط ایرج اعتصام و محمدحسین رحمانی مسئول مرکز مدیریت طراحی پایدار افتتاح شد. این تلویزیون اینترنتی، انتشار ویدئوی پروژه های فاخر و مجلل معماری را با رویکرد مخاطب عام در دستور کار خود دارد.

401

کد خبر: 911160

وب گردی

وب گردی