آغاز ثبت‌نام داوطلبان مدیریت مدارس در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران از 12 اسفند

مسئول فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت: ثبت‌نام داوطلبان مدیریت مدارس در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران از 12 اسفندماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش‌ و پرورش و مسئول فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، گفت: مدرسه کانون تعلیم و تربیت است؛ برای اینکه مدرسه بتواند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد، نیازمند مدیران شایسته هستیم که صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داشته باشند.

مدیرکل متوسطه اول با بیان اینکه در سال آینده به فرایند انتخاب مدیران نظم و سامان می‌دهیم، ادامه داد: این فرایند مورد اصلاح قرارگرفته است و دستورالعمل جدیدی تعریف و به استان‌ها ابلاغ‌شده است.

وی گفت: بر این اساس سامانه‌ای آماده‌ شده است تا داوطلبان مدیریت مدارس در آن ثبت‌نام کنند؛ در این سامانه از تاریخ 12 تا 21 اسفندماه امکان ثبت‌نام وجود دارد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی entekhab.medu.ir ثبت‌نام کنند.

محبی اضافه کرد: داوطلبان پس از ثبت‌نام، در آزمونی که تاریخ آن اعلام خواهد شد، شرکت خواهند کرد و دانش آنها در زمینه سند تحول، مدیریت مالی و اداری مدارس، تسلط به قوانین آموزش‌ و پرورش و ... سنجیده خواهد شد.

وی افزود: منابع این آزمون از طریق سامانه اعلام خواهد شد و این آزمون 200 امتیاز دارد؛ در مرحله بعد، از افراد مصاحبه خواهد شد و در مصاحبه صلاحیت‌ها و توانایی‌ها مورد سنجش و ارزیابی خواهد گرفت.

مسئول فرایند انتخاب و انتصاب مدیران تصریح کرد: مصاحبه 400 امتیاز دارد و افرادی که حائز بیشترین امتیاز شوند، برای مدارسی که نیاز به مدیر دارند، انتخاب خواهند شد.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون، گفت: آزمون به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اینکه به‌صورت هم‌زمان در کل کشور باشد با توجه به امکانات واحدهای فن‌آوری در حال بررسی هستیم.

محبی با اشاره به اینکه این اقدام آغاز شایسته‌سالاری برای انتخاب مدیران مدارس است، افزود: فرصتی ایجاد شده است تا بتوانیم استعدادهای مدیریت را کشف کنیم و انتخاب مدیران شایسته‌تر کمک به ارتقای مدارس و بهبود فرایندهای یاددهی و یادگیری در مدارس خواهد کرد.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: این طرح در مراکز استان‌ها انجام می‌شود و ممکن است در سال اول با مشکلاتی مواجه شویم اما این برنامه باید تبدیل به فرهنگ در انتخاب مدیران شود.

محبی افزود: با این طرح به دنبال شایسته‌گزینی هستیم و افرادی انتخاب خواهند شد که بیشترین امتیاز را کسب کنند و در حال حاضر شرایط برای کاندیدا شدن برای تمام فرهنگیان مهیا شده است.

وی در خصوص فاکتورهای انتخابات و احتمال انتخاب افرادی غیر از معلمان، گفت: اگر فردی از اداره کل شرایط داشته و داوطلب شود و امتیازات را کسب کند با این طرح منافاتی ندارد اما داوطلبان مدیریت مدارس باید حداقل 4 سال به بازنشستگی‌شان مانده باشد و مدرک لیسانس داشته باشند.

وی افزود: اطلاعات افرادی که در آزمون پذیرفته و در مصاحبه حداقل امتیاز را کسب می‌کنند در بانک اطلاعاتی ثبت و ذخیره می‌شود تا طی سال‌های آینده در صورت نیاز به مدیر بتوانیم از بین آنها فرد مناسب را انتخاب کنیم.
706

کد خبر: 911249

وب گردی

وب گردی