آزادسازی حریم رودخانه‌های تهران به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۵۲ مورد زمین خواری در حریم رودخانه های تهران به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان بازپس گیری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا بختیاری در سمینار بررسی چالش های حقوقی-قضایی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی گفت: این موضوع یکی از مسائل مبتلا به کشور است و امروز با توجه به مساله بحران آب در کشور و اهمیت آن بیش از هر زمان دیگری، نیاز است به آن بپردازیم.

او با تاکید بر اینکه اوضاع آب کشور به لحاظ کاهش بارندگی، کمبود مخازن آب زیرزمینی و کاهش روان آب ها خوب نیست، افزود: در استان تهران دو هزار و ۸۸۰ کیلومتر طول رودخانه های اصلی و فرعی است که موضوع تامین آب شرب شهروندان استان تهران، به این رودخانه ها مربوط می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه دو هزار مورد تعرض افراد و اشخاص به بستر رودخانه در استان تهران واقع شده، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۵۲ مورد تخریب و آزادسازی در رودخانه های تهران که مورد تعرض واقع شده بود، انجام شده است که ارزش اراضی آزادشده، به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد؛ اما همچنان بیش از ۱۵۰۰ مورد تعرض به بستر و حریم رودخانه ها در استان تهران باقی مانده است.

او با بیان اینکه دغدغه های وزارت نیرو در خصوص آب های زیرزمینی با ایجاد کارگروه ویژه ای از سوی قوه قضاییه برای صدور احکام انسداد چاه های غیرمجاز برطرف شده است، اظهار داشت: امیدواریم در بخش روان آب ها و رودخانه ها نیز چنین کارگروهی در قوه قضاییه ایجاد شود.

بختیاری با اشاره به اجرای تخریب اراضی تصرف شده حریم رودخانه های شاه چای و کرج- تهران در صبح روز جاری، تاکید کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۱۴۸ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های تهران و ارزش بالغ بر سه هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

مدیرعامل آب منطقه تهران ادامه داد: از سال ۹۴ تاکنون نیز، سه هزار و ۳۱۰ حلقه چاه غیرمجاز پر شده که با این اقدام، از برداشت بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

او خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۲ مورد تصرف غیرقانونی به حریم رودخانه های استان تهران رفع شد که اراضی حریم و بستر رودخانه ها معادل حدودا ۴۱ هکتار آزادسازی شده است.

منبع: مهر

401

کد خبر: 911259

وب گردی

وب گردی