ابتکار: آمار دختران تحصیل کرده ی بیکار در کشور ما ۳ برابر آقایان تحصیل کرده بیکار است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سمینار تخصصی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در هم افزایی زنان گفت: آمار دختران تحصیل کرده ی بیکار در کشور ما ۳ برابر آقایان تحصیل کرده بیکار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سمینار تخصصی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در هم افزایی زنان گفت: توجه به موضوع زنان به تحولاتی در دنیا منتهی شده است هم چنین قرار است، اقتصاد مدرن بر نوآوری و خلاقیت تکیه کند که انقلاب دیجیتال، جنسیت نمی شناسد و یکی از ویژگی های توسعه دیجیتالی این است که در آن تبعیض وجود ندارد و عدالتی که انقلاب دیجیتال به وجود می آورد به هم افزایی زنان کمک خواهد کرد.

او افزود: عدالت جنسیتی یکی از شاخص های مهم عدالت است و باتوجه به نقش مهم زنان در خانواده ها باید عدالت جنسیتی را پیش ببریم و از همه ی ظرفیت اجتماعی و انسانی استفاده کنیم.

ابتکار تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به حوزه ی زنان داشته است که با اتکا بر ماده ی ۱۰۱ قانون اساسی نگاه دستگاه های مختلف باید دید متعادل جنسیتی باشد که همه ی دیتگاه ها در این بخش برنامه هایی دارند و ماهن در معاونت زنان پیگیر هستیم تا میزان بکارگیری فناوری در آموزش ومهارت های زندگی زنان را افزایش دهیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: زیست بوم فناوری همان زیست بومی است که در طبیعت در حال نابودی است و امیدواریم در حوزه استارتاپ ها زیست بومی شکل گیرد که به طبیعت هم کمک کند.

معصومه ابتکار گفت: آمار دختران تحصیل کرده ی بیکار در کشور ما ۳ برابر آقایان تحصیل کرده بیکار است که باید حمایت هایی در حوزه اشتغال زنان صورت گیرد که کمپین های اجتماعی با کمک فناوری در حال گسترش هستند.

او افزود: با کمک وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نقشه راهی جهت هم افزایی زنان ترسیم خواهیم کرد تا با پشتیبانی دولت، جریان سازی شکل گیرد و در مرحله بعدی همکاری های بین المللی را گسترش دهیم تا موضوع اشتغال زنان هم رفع شود و از کشورهایی که توانسته اند از توان زنان در اقتصاد و پیشرفت کشورشان استفاده کنند، کمک بگیریم.

کد خبر: 911303

وب گردی

وب گردی