برای ایجاد نمازخانه‌های موقت در مکان‌های موردنیاز باید اقدام شود

استاندار قزوین بر ضرورت توجه به مخاطب شناسی و اقدام فرهنگی به‌منظور ترویج نماز و حجاب تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز،«عبدالمحمد زاهدی» پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز اظهار کرد: باهدف فرهنگ‌سازی، باید مخاطبان را برای ترویج فرهنگ نماز و عفاف و حجاب بشناسیم، چون هم‌اکنون همه همایش‌ها و سمینارهای ما در این حوزه تنها با حضور اقشار و افرادی که در حوزه نماز و حجاب اهتمام جدی دارند، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور رفاه حال گردشگران نوروزی باید ستاد هماهنگی خدمات سفر نظارت جدی بر نمازخانه‌های بین‌راهی داشته باشد و برای ایجاد نمازخانه‌های موقت در مکان‌های موردنیاز باید اقدام شود.

استاندار اضافه کرد: باید همایش‌ها و کارگاه‌هایی نیز برای افرادی که نماز نمی‌خوانند یا در امر حجاب از توجه کمتری برخوردار هستند برگزار شود تا جذب این افراد با سهولت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش نیز در کمک به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نماز می‌تواند اقدام‌های مفیدی انجام دهد که نباید از این موضوع غافل شد.

زاهدی تصریح کرد: باید در تمامی مجتمع‌های تجاری نسبت به راه‌اندازی نمازخانه اقدام شود و معاونت امور عمرانی استانداری نیز در صدور مجوز مجتمع‌های تجاری در شهرها، مبادی ورودی و خروجی و بین‌راهی حتماً به در نظر گرفتن مکان نمازخانه توجه ویژه داشته باشد.

وی عنوان کرد: جلب مشارکت مردم در ساخت و راه‌اندازی خانه عالم در مساجد نیز باید جدی گرفته شود.

استاندار قزوین بابیان این‌که در فرهنگ ایرانی ساخت مسجد جامع شهرها به‌علت بزرگی، حجم و معماری آن از عهده مردم برنیامده و دولت‌ها آن را می‌سازند، افزود: به دنبال این موضوع امروزه متأسفانه ساخت مصلی‌ها در بسیاری از شهرها در دستور کار قرارگرفته است که به‌علت بزرگی پروژه و حجم زیاد اعتبارات سال‌ها به طول می‌انجامد و این زیبنده نیست.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مساجد در جامعه اسلامی، گفت: رفتارهای خادم، هیئت‌امنا و مسئولان مساجد در جذب جوانان و نوجوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید فراموش کرد افرادی اهل مسجد از گذشته تاکنون مأمن و مورد اعتماد مردم بوده‌اند.

دعوت از حضور استاندار در ستادهای اقامه نماز مدارس، تشکیل کارگاه‌های تربیت و فرزندپروری با استفاده از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش، همایش‌های آموزشی، توجیهی و انگیزشی برای مدیران در زمینهٔ نماز از دیگر محورهای تأکید شده در نشست ستاد اقامه نماز استان قزوین بود.

900

کد خبر: 911310

وب گردی

وب گردی