توسعه امور بین‌الملل استان مساوی است با توسعه استان در فضای بین الملل

استاندار اصفهان با اشاره به این که توسعه امور بین‌الملل استان مساوی است با توسعه استان در فضای بین‌الملل، گفت: کارکرد و رویکرد این شورا بیشتر در قالب فکر و برنامه‌ریزی برای نیل به این هدف است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهرعلیزاده در نخستین جلسه شورای روابط بین‌الملل استان اصفهان که با حضور امیر کریمی دستیار ویژه استاندار و مدیران ذیربط برگزار شد، اظهار کرد: اکثر کارگروه‌هایی که در استان تشکیل می‌شوند از جمله کارگروه گردشگری با کارکرد داخلی و با هدف افزایش تعداد گردشگران است، ولی هدف این کارگروه، پرداختن هدفمند به توسعه گردشگری خارجی است.

وی با بیان این که این کارگروه تمامی فعالیت‌های مربوط به گردشگری خارجی و روابط بین‌الملل را پیگیری می‌کند، افزود: توسعه فرودگاه اصفهان، ایجاد پروازهای مستقیم با کشورهای خارجی و ایجاد مثلث گردشگری اصفهان-یزد-شیراز، بخشی از فعالیت‌های این شورا خواهد بود و در واقع در نظر داریم که سطح توقعات استان را در حد بین‌الملل مشخص کرده و سپس برمبنای آن برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به این که توسعه امور بین‌الملل استان مساوی است با توسعه استان در فضای بین‌الملل، گفت: کارکرد و رویکرد این شورا بیشتر در قالب فکر و برنامه‌ریزی برای نیل به این هدف است.

وی تاکید کرد: باید احیای قراردادهای خواهرخواندگی بین اصفهان و ۱۴ شهر دنیا، مکاتبه و یادآوری قراردادهای فی‌مابین و ارائه یک یا چند پیشنهاد مشخص که آنان را ملزم به پاسخ‌گویی کند در دستور کار قرار گیرد.

مهرعلیزاده خواستار پیگیری برقراری پرواز مستقیم اصفهان با حداقل ۳ شهر بزرگ اروپایی، یکی از شهرهای کشورهای آسیایی از جمله خواهرخوانده‌ها و یکی از شهرهای کشورهای آسیای میانه شد.

وی اذعان داشت: باید برگزاری حداقل ۴ هفته فرهنگی در حداقل ۴ شهر خواهرخوانده اصفهان و ۴ نمایشگاه محصولات و تولیدات اصفهان در ۴ شهر و کشور خواهرخوانده در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان خواستار فعال‌سازی سایت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان و معرفی آن به صورت ویژه در شهرهای خواهرخوانده شد و اضافه کرد: ارتباط با هم‌استانی‌های مقیم خارج به ویژه مشاهیر و سرمایه‌گذاران آن با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود باید مورد توجه قرار گیرد.

امیر کریمی دستیار ویژه استاندار اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: این شورا در جهت افزایش ارتباطات بین‌الملل اصفهان با شهرها و کشورهای خارجی است و یکی از موضوعات اصلی آن توسعه گردشگری خارجی است که از ابتدای ورود گردشگر تا خروج از استان برنامه‌ریزی و پیگیری می‌شود.

نایب رئیس شورا شناسایی هم استانی‌های مستقر در کشورهای خارجی به ویژه سرمایه‌گذاران فعال و مکاتبه با آن ها برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این افراد در جهت توسعه استان را مهم خواند و ادامه داد: هدف‌گذای شهرهای خواهرخوانده و ارتباط هدفمند با آنان از اولویت‌های دیگر این شورا برای سال ۹۷ خواهد بود.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در استان اصفهان نیز تصریح کرد: تشکیل این شورا ابتکاری از سوی استان اصفهان بوده است و یکی از اهداف آن ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی مؤثر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان با مدیریت و برنامه‌ریزی و حداکثر بهره‌وری از سفرهای هیأت‌های اقتصادی و سیاسی است.

وی فعال‌سازی تفاهم‌نامه‌های منعقدشده به‌ ویژه با خواهرخوانده‌ها و موضوعات علمی، گردشگری و صنعتی، بررسی برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای خواهرخوانده و تهیه بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های خارج از کشور در جهت ایجاد تفاهم‌نامه را از دیگر اهداف این شورا برشمرد.

901/900

کد خبر: 911335

وب گردی

وب گردی