مردم سیستان و بلوچستان هشیار باشند

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور اطلاعیه جوی، ادامه فعالیت‌ سامانه بارشی و احتمال طغیان مجدد رودخانه های استان و طوفانی شدن هوا در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی ملاشاهی اظهار داشت: همچنان تا روز پنج شنبه در ساعات بعد از ظهر و شب شرایط برای بارش رگبارباران و رعد و برق در نواحی جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان فراهم است، احتمال تگرگ در برخی نقاط جنوبی استان نیز وجود دارد که با توجه شدت بارش‌ها احتمال سیلابی شدن و طغیان موقتی رودخانه های فصلی وجود دارد.

رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت برای ارتفاعات جنوبی خاش، بزمان، دلگان، ایرانشهر تا ارتفاعات شمالی فنوج، قصرقند، نیکشهر و سرباز و ارتفاعات غربی سراوان بارش‌های با شدت بیشتر پیش‌بینی می‌شود.

وی از توسعه بارش ها به برخی نواحی شمالی استان نیز خبر داد و افزود: در زمان فعالیت این سامانه در سایر نقاط مرکزی و شمال استان رگبارهای ناچیز تا ملایم و پراکنده باران رخ می‌دهد.

ملاشاهی در بخش دیگری از وزش باد شدید در زاهدان و نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: چهارشنبه و پنج شنبه پیش رو در زاهدان و دیگر نقاط نواحی مرکزی و جنوب شرق استان وزش باد شدید با سرعت 60 تا 75 کیلومتر بر ساعت رخ می‌دهد که سمت باد از سوی جنوب غرب همراه با گردوخاک وکاهش دید خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در مورد وضعیت دمایی استان عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته زابل با بیشینه دمای 28.1 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بود.

وی در بخش دیگری به میزان فعالیت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون در اکثر نقاط استان بارش باران داشته‌ایم که در واقع این سامانه سراسر استان را تحت تاثیر قرار داده است.

ملاشاهی با بیان اینکه از 120 نقطه استان بارش باران گزارش شده است: در 40 ایستگاه میزان بارش‌ها بین 10 تا 40 میلی‌متر بوده است و "سورکمب" و "مومان" در چابهار با 41 و 38 میلی‌متر بارندگی بیشترین مقدار بارش‌های را داشته‌اند.

منبع: تسنیم

901/900

کد خبر: 911339

وب گردی

وب گردی