سلیمانی : نائب رئیسی فدراسیون جهانی را می خواهیم/ رئیس فدراسیون جهانی پدل به ایران می آید

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: رئیس فدراسیون جهانی پدل و چند مسئول دیگر به شرط ملاقات با رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به ایران می‌آیند.

به گزارش ایسکانیوز ، سلیمانی در نشست خبری فدراسیون اسکواش اظهار داشت: ما در کل 2 نوع راکت بال در جهان داریم که یکی مربوط به آران بیدگل است که توسط یک خیر پایه‌گذاری شد و نوع دیگر آن را فدراسیون جهانی طراحی کرده است. ما در فدراسیون نگاه جنسیتی نداریم و هر سه رشته اسکواش،‌ پدل و راکت‌بال را به یک چشم نگاه می‌کنیم. ما قبلا دو دوره مربیگری اسکواش را در تهران برگزار کردیم و دوره‌ای هم مربوط به رشته پدل داشتیم که مدرسی از اسپانیا حضور پیدا کرد و حالا برای راکت بال محمد سرور از انگلیس آمده است. دو ماه پیش با رایزنی‌هایی که در فرانسه داشتیم و زمانی که هنوز راکت بال آنچنان مطرح نشده بود، به عنوان یک کشور پیشرو با انگلیسی‌ها صحبت کردیم و قبل از اینکه فدراسیون جهانی به خودش بجنبد، ما این دوره را به ایران آوردیم.

وی ادامه داد: یکی از فدراسیون‌هایی هستیم که به دنبال استراتژی هستیم و تمام هدف‌ها را به این سمت سوق می‌دهیم. تحقیقات زیادی در سالیان گذشته در اسکواش صورت نگرفته و ما این مسئولیت را از سوی فدراسیون جهانی قبول کردیم. به دلیل حضور افراد تحصیلکرده در کشورمان مسئول پژوهش اسکواش جهانی شده‌ایم. به عنوان نائب رئیس آسیا اعلام کردیم که می‌خواهیم در سمت نائب رئیسی جهان هم فعالیت کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش عنوان کرد:‌10 روز دیگر رئیس فدراسیون جهانی پدل و چند مسئول دیگر به شرط ملاقات با رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به ایران می‌آیند و ما به دنبال این هستیم که یک کرسی دیگر به ما اضافه شود. امروز اولین استارت راکت بال را زدیم اما چون زیاده خواه هستیم دنبال کسب کرسی در راکت بال آسیا هستیم.

سلیمانی در مورد کسب میزبانی مسابقات بین‌المللی گفت: به گفته مسئولان فدراسیون آسیایی و جهانی ما نمره قبولی گرفتیم. اولین میزبانی را در کیش برگزار کردیم که با استانداردهای روز دنیا این رقابت‌ها انجام شد.

وی در مورد حضور ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما برای تیم ملی بلندترین و طولانی‌ترین اردوی خودمان را برگزار کردیم و در نهایت 4 دختر و 4 پسر انتخاب شدند تا به اردوی مالزی بروند. آنها حدود 3 ماه است که خانواده‌های خود را هم ندیده‌اند و قرار است از مالزی به کره جنوبی محل برگزاری مسابقات بروند. شرط مسئولان کمیته ملی المپیک هم برای حضور اسکواش در بازی‌های آسیایی این بود که ما در قهرمانی‌های آسیا جزو 6 تیم اول قرار بگیریم و با این تفاسیر راه جاکارتا از کره جنوبی می‌گذرد.

رئیس فدراسیون اسکواش تاکید کرد: 7 سال پیش که امجدخان اینجا آمده بود، گفتیم مدال می‌گیریم اما کسی باور نمی‌کرد حالا پاکستانی‌هایی را که قهرمان جهان هستند را شکست می‌دهیم و اردوهای بلندمدت داریم. یک زمانی بازیکنان ما آرزویشان بازی با پاکستانی‌ها بود اما حالا آنها را می‌برند. بیشترین چیزی که ما را جلو برد، حضور افراد با دانش بود. الگوهای نالان باعث توسعه نمی‌شود و ما آنها را دور کردیم.

وی با اشاره به حضور مربیان در کلاس‌های مربیگری راکت بال گفت: از این 22 نفر اگر کسی مدرک مربیگری بگیرد ما با رایزنی‌هایی که می‌کنیم آنها را در کلاس‌های سطح 2 هم معرفی خواهیم کرد.

سلیمانی در مورد انتخابیه هیأت البرز گفت: یکی از مواردی که انتخابات آنجا را به چالش کشیده دخالت افراد بیرونی بود از جمله مسئولان و رسانه‌ها. قبلا اگر کسی را از سمتی برمی‌داشتیم بدو بدو می‌رفت اما حالا که این کار را می‌کنیم می‌گویند، فرزند من را از من نگیرید. در مجموع اگر ببینیم کسی به سرعت فعالیت‌های فدراسیون حرکت نمی‌کند و پیش نمی‌رود، مجبوریم تصمیماتی بگیریم چون ما هم باید پاسخگو باشیم. به نظرم 7 سال زمان کافی برای رئیس هیأت بوده است. طی قراری که داریم انتخابات هیأت البرز 23 اسفند برگزار خواهد شد.

602

کد خبر: 911362

وب گردی

وب گردی