دیدار اعضای تشکیلات آزادی قره باغ با نماینده ولی فقیه در اردبیل

جمعی از اعضای تشکیلات آزادی قره باغ در پژوهشکده اسلامی اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این دیدار با اشاره به جنایت های ارمنی ها در خوجالی جمهوری آذربایجان و نیز اشغال قره باغ، از طولانی شدن حل مسئله قره باغ اظهار نگرانی کرد و گفت: حل دیپلماتیک مسئله قره باغ بسیار طولانی شده و متاسفانه نه تنها هیچ نتیجه مثتی نداشته است بلکه اکنون طرح موضوع رفراندوم به گوش می رسد.

وی تصریح کرد: ما نگران این هستیم که قدرتهای بزرگ به خاطر منافع خود جمهوری آذربایجان را مجبور به پذیرش رفراندوم کنند و به این طریق قره باغ را برای همیشه از آذربایجان جدا کنند همان کاری که در سال 1350 با ایران کردند و بحرین استان شانزدهم ایران را از ما جدا و پایگاه های دریایی خود را در آن مستقر کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: تجارب ما نشان می دهد نباید قدمی در برابر دشمن کوتاه آمد و عقب نشینی کرد و راه نجات قره باغ ایستادگی در برابر دشمن با تکیه بر باورهای دینی است.

آیت الله عاملی افزود: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات گوناگون، همواره در کنار جمهوری آذربایجان بوده و هست و با قدرت از آنها حمایت خواهد کرد و حکومت آذربایجان باید یقین کند که ایران نگاه عزتمندانه به جمهوری آذربایجان دارد.

آکیف نقی رئیس تشکیلات آزادی قره باغ هم از حمایت های ایران و به ویژه از حساسیت ها و دغدغه های آیت الله عاملی در خصوص مسئله قره باغ تشکر کرد و گفت: مسئله قره باغ مسئله اسلام است و هجمه قدرتهای بزرگ به آن در واقع هجمه به اسلام است و بازپس گیری آن اتحاد دنیای اسلام را می طلبد.

دیگر اعضای تشکیلات آزادی قره باغ هم در سخنان جداگانه ای جمهوری اسلامی ایران را تنها حامی قره باغ دانستند و تنها راه آزادی آن را در گرو ایستادگی در برابر دشمن برشمردند.

اعضای تشکیلات آزادی قره باغ برای شرکت در همایش بین المللی «اسلام، باریش ماهنیسی» که فردا به مناسبت سالروز کشتار مردم خوجالی در اردبیل برگزار خواهد شد به این شهر سفر کرده اند.

ارمنی ها در جنگ قره باغ 26 فوریه سال 1992 به شهر خوجالی حمله کرده 613 نفر شامل 68 کودک و 106 زن و 439 مرد را کشته و 1245 نفر را اسیر کردند.

901/900

کد خبر: 911381

وب گردی

وب گردی