رضایی: اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز اروپا صحنه انفجار بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کردند. اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه انفجار بود.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل ویژه پاسداشت سرلشکر قاسم سلیمانی با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش، گفت: مطمئن هستم برادر عزیزمان حاج قاسم سلیمانی راضی به برگزاری همایش هایی برای تجلیل نیست، چراکه قاسم سلیمانی و همه شهدا و جانبازان ما برای رضای خدا و دعوت الهی یه میدان آمدند اما ما وظیفه داریم برای معرفی این چهره ها به نسل جوان تلاش کنیم.

وی افزود: ٣٦ سال پیش در چنین روزهایی که برای عملیات فتح المبین آماده می شدیم، از ١١ تیپ سپاه فقط ٣ تیپ وجود داشت و باید ٨ تیپ دیگر ساخته می شد که این امر غیرقابل تصوری بود و بدنبال افرادی برای تشکیل تیپ و سازماندهی بودیم.

رضایی ادامه داد: احمد متوسلیان و شهید همت را به منطقه آوردیم. قاسم سلیمانی هم یکی از افرادی بود که مامور به تشکیل یک تیپ از رزمندگان کرمانی بود. به خاطر دارم که در آن زمان اختلاف بود بین فرماندهان که گفته می شد یک گروه به او واگذار کنیم و سپس فرماندهی تیپ به او واگذار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روند اجرای عملیات فتح المبین، گفت: یکی از قهرمانان فتح المبین قاسم سلیمانی بود.

رضایی با اشاره به مواجه شدن با عدم فتح در عملیات کربلای ٤ و شروع عملیات کربلای ٥ پس از آن، گفت: در این عملیات نیاز به افراد با روحیه داشتیم. شب قبل از عملیات در ساعت ٧:٣٠ دقیقه شب قاسم سلیمانی پس از بررسی منطقه نامه ای به غلامپور فرمانده قرارگاه می نویسد و در آن کسب تکلیف می کند که در پاسخ از او خواسته می شود با قدرت به دشمن یورش برده و خواب را بر دشمن حرام کند.

وی افزود: پس از شروع عملیات، هنوز آفتاب طلوع نکرده بود که فریادهای الله اکبر قاسم سلیمانی بر روی کانال ماهی طنین انداز شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه قاسم سلیمانی انسانی است که خود را در گمنامی یافته و می خواهد گمنام پرواز کند، اظهار داشت: گمنامی سرزمین انسان های بی ادعا و با ایمان است که انرژی مبارزه ٤٠ ساله او نیز نشات گرفته از همین ایمان است.

وی ادامه داد: او انسانی با اخلاص، متعهد و وفادار به امام و رهبری در مسیر انسانیت و اسلامیت است که اقتدار او اقتداری مقدس و امنیت ساز است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از سرزمینمان دفاع کردیم، گفت: امروز هم در عراق و سوریه و لبنان در حال دفاع از سرزمینمان هستیم و اگر مشورتی به آنها می دهیم برای امنیت کشورمان است. تبلیغات زیادی صورت می گیرد که ایران پول های خود را در کشورهای منطقه هزینه می کند؛ اما اگر اقتدار به هزینه زیاد باشد، عربستان باید مقتدر ترین کشور منطقه باشد که امروز چنین نیست.

وی افزود: ما با پول پیش نمی رویم بلکه ایمان و تجربه دفاع مقدس است که پیروزی ما را رقم زده است.

رضایی با اشاره به غلبه جنگ انقلابی بر دشمن در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: این شیوه جنگیدن را به دیگران هم آموزش داده ایم و پیروزی های حاصل شده در جنگ ٣٣ روزه توسط حزب الله علیه صهیونیست ها نیز حاصل از همین نوع جنگیدن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ابزار جنگ انقلابی اول ایمان و بعد خلاقیت است و قاسم سلیمانی انسان بسیار خلاقی است و امکان ندارد پشت سدی بماند.

وی با اشاره به هزینه های جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت، گفت: هزینه هایی در سوریه شده است اما به همان مقدار را از معادن فسفات سوریه تامین کرده ایم. کمک های ما جنبه اسلامی و معنوی دارد اما جنبه امنیتی و تامین امنیت ملی نیز دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر صنعت و کشاورزی ما پشت سر رزمندگان ما که در دریای مدیترانه هستند قرار بگیرد از همین مسیر میلیاردها دلار عاید ما می‌شود. امروز کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کردند. اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه بمب‌گذاری و انفجار بود. زمانی سفیر آلمان از من خواست که فرماندهان سپاه را به آنجا ببریم تا به آنها بگویند چگونه با داعش مبارزه کرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه داعش بدترین نوع تروریست های ضد بشری است، اظهار داشت: من زمانی به سفیر فرانسه گفتم شما باید هزینه‌هایی را که ما در جنگ سوریه کرده‌ایم به ما بدهید زیرا با این اقدام امنیت اروپا تامین شده است درحالیکه آنها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند بلکه حاضر نیستند بگویند ایران چه اقداماتی در سوریه انجام داده است.

منبع: مهر

۳۰۴

کد خبر: 911446

وب گردی

وب گردی