نظام نامه فناوری اطلاعات مکانی بخش انتقال و فوق توزیع برق ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت توانیر، در نامه ای، نظام نامه فناوری اطلاعات مکانی بخش انتقال و فوق توزیع صنعت برق را به کلیه شرکتهای برق منطقه ای و شرکت مدیریت شبکه برق ایران ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ براساس این نظام نامه که با امضای آرش کردی ابلاغ شده است، کمیته راهبری GIS صنعت برق در بخش انتقال و فوق توزیع در معاونت تحقیقات و منابع انسانی توانیر مستقر خواهد بود.

سیاستگذاری کلان GIS,SDI صنعت برق در امور برنامه ریزی، طراحی و توسعه و بهره برداری از مهمترین مسئولیت های این کمیته خواهد بود.
همچنین ساماندهی فعالیت های مرتبط با سیستم اطلاعات مکانی که مجموعه ای از سیاست ها، استانداردها، فناوری ها، داده های مکانی، سازمان ها و منابع انسانی است از دیگر وظایف این کمیته به شمار می رود.

برپایه این گزارش، مهندس کردی در ابلاغیه این نظام نامه تاکید کرده است که کمیته راهبری GIS صنعت برق موظف است با به کار گیری این سیستم ها، دسترسی و استفاده بهینه از داده های مکانی در سطح شرکت توانیر و شرکتهای زیرمجموعه را تسهیل و هماهنگ نماید.

خاطرنشان می سازد که این نظام نامه به منظور انجام تکالیف قانونی برنامه های توسعه (ماده 46 بند (ه) قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی) و هماهنگی و همسویی میان بخش های مختلف شرکت توانیر و شرکتهای زیرمجموعه و حمایت از انجام فعالیتهای اجرایی در حوزه GIS تدوین و ابلاغ شده است.

402

کد خبر: 911550

وب گردی

وب گردی