قاسمی: آمریکا باید  بهای کارشکنی های خود را در حوزه هوایی پرداخت کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایالات متحده آمریکا باید تاوان عدم همکاری های خودش را در یک تفاهم بین المللی بپردازد.آمریکا بغیر از موضوع هواپیمایی در سایر حوزه ها مانند بانک ها کار شکنی های خود را دارد و سعی می کند که به شکلی در جهت فروپاشی برجام حرکت کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تحریم های هواپیمایی و عدم فروش هواپیما به ایران اظهار داشت: این موضوع در دستور کار شرکت های هواپیمایی ایران قرار دارد و تفاهماتی میان ایران و شرکت های ایرانی صورت گرفته است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا بغیر از موضوع هواپیمایی در سایر حوزه ها مانند بانک ها کار شکنی های خود را دارد و سعی می کند که به شکلی در جهت فروپاشی برجام حرکت کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان این که ایالات متحده آمریکا باید تاوان عدم همکاری های خودش را در یک تفاهم بین المللی بپردازد تصریح کرد: آن چه که میان کنگره آمریکا و دولت آمریکا و شرکت بوئینگ مطرح است را یک مسئله داخلی در خود آمریکا می دانیم و آن چه که برای ما مهم است اجرای مفاد برجام و بند 22 آن که دولت آمریکا را موظف به فروش هواپیماهای غیر نظامی به ایران می کند است.

قاسمی در پایان تاکید کرد: آمریکا در این مسیر با دشواری های زیادی روبرو خواهد شد و بهای سنگینی را باید بپردازد؛ جمهوری اسلامی ایران هوشیارانه سعی می کند تا بهای کارشکنی های آمریکا در حوزه های مختلف از جمله موضوع هواپیمایی را پرداخت نکند.

302

کد خبر: 911610

وب گردی

وب گردی