اجرای  کنسرتی در حمایت از حقوق کودکان

هوشیار خیام در روزهای پایانیِ سال جاری، پروژه‌ی «آسمان» را در قالب رویدادِ «موسیقی-تجربه» روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایسکانیوز از «موسیقی-تجربه»، هوشیار خیام و بابک کوهستانی در قالب سلسله ‌اجراهای «موسیقی تجربه» در تالار رودکی تهران روی صحنه می‌روند.

هوشیار خیام و بابک کوهستانی که پیش از این در آنسامبل‌ها و ارکسترهای مختلفی با یگدیگر همکاری کرده‌اند، حال قرار است پروژه جدیدی را تحت عنوان «آسمان» در تالار رودکی روی صحنه ببرند و در معرض دید علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک و معاصر قرار دهند.

هوشیار خیام درباره پروژه جدیدش می‌گوید: «پروژه آسمان که با همکاری بابک کوهستانی شکل گرفته، مجموعه‌ای از 24 کمپوزیسیون برای ویلن، پیانو و ویولا در ترکیب‌های مختلف است. بخشی از این کمپوزیسیون‌ها با کار مستمر و طولانی همراه با بابک کوهستانی شکل گرفته و بعضی از آن‌ها حاصل ایده‌هایی است که در بداهه‌نوازی‌ها به آنها رسیده‌ایم و برخی دیگر را نیز من در طی زمان شکل داده و ساخته‌ام.»

این آهنگساز موسیقی کلاسیک و معاصر ادامه می‌دهد: «همکاری من و بابک کوهستانی سابقه طولانی دارد و در طی این سال‌ها در آنسامبل‌ها و ارکسترهای مختلف با هم همکاری داشته‌ایم. این سابقه آشنایی طولانی باعث شده تا فضای ذهنی‌مان به هم نزدیک‌تر شود و در نهایت با همراهی یکدیگر این پروه را شکل دهیم.»

بابک کوهستانی نیز درباره این پروژه می‌گوید: «در مواجه نخست با پروژه آسمان شاهد ایده‌های آهنگسازی‌ جذاب و همین‌ طور روح و فضای جالب آن بودم؛ این پروژه برای من از این جهت بسیار جالب است که فضای ایجاد شده توسط آهنگساز به نوازنده زهی اجازه می‌دهد که آنها را در نقاطی گسترش دهد و این برای من بسیار هیجان‌انگیز بود که در عین حالی که مجری هستم، می‌توانم بعضی از این ایده‌ها را در بعضی نقاط که پتانسیل لازم را دارند، گسترش دهم.

هنرمندان پروژه «آسمان» عواید حاصله از برگزاری این اجرا را به انجمن حمایت از حقوق کودکان تقدیم خواهند کرد.

در این کنسرت که پنجشنبه ۲۴ اسفند 1396 از ساعت 20:00 در قالب سلسله ‌اجراهای «موسیقی تجربه» در تالار رودکی تهران روی صحنه می‌رود؛ آنار اطاعتی نوازنده ویولنسل نیز به دعوت گروه دربخشی از کنسرت، هوشیار خیام و بابک کوهستانی را همراهی می‌کند.

براساس این گزارش، «موسیقی - تجربه» حرکتی تازه در عرصه موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند، درخور توجه و غیرتجاری، زمینه لازم را فراهم کند.

این گروه در تمام ژانرهای موسیقی در پیِ تحقق این امر است تا به سهم خود برای ارتقای دانش موسیقایی در میان تماشاگران و ارتقای کیفیت هنریِ موسیقی گامی بردارد. بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی در این راه، «موسیقی تجربه» را حمایت می‌کنند.

502

کد خبر: 911626

وب گردی

وب گردی