مدیریت جهادی و روحیه انقلابی  سرلوحه کار مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

گردهمایی دوروزه معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهها درتالار مرحوم دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها صبح امروز در گردهمایی دوروزه معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد و شما عزیزانی که در پستهای فرهنگی دانشگاه ها هستید باید بدانید که با توجه به کم کاری ها و عقب ماندگی هایی که در حوزه فرهنگی وجود دارد، امروز مسئولان فرهنگی دانشگاه حقیقتاً به عنوان مدیریت جهادی باید وارد کار شوند و به عنوان شغل و پست و یک منصب کاری به آن نگاه نکنند ،به ثمر رساندن امور فرهنگی کار یک شب نیست یک رسالت است بر دوش شما و یک مسئولیت انقلابی است که شما بر عهده گرفته اید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد:مسائل آموزشی و مدیریتی دانشگاه و نحوه برخورد مدیران دانشگاه، برنامه ریزی مدیران ،بیشترین نقش اثرگذاری را در فعالیت‌های فرهنگی دارد.

حجت الاسلام محمدیان متذکر شد:همانگونه که مدیریت دانشگاه به شما اجازه نمی‌دهد به بهانه فعالیت های فرهنگی در کارهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه اخلال کنید، مراقب باشید برنامه‌ریزی‌ها و برخوردهایی که رئیس واحد و مدیران دانشگاه انجام می‌دهند موجب خنثی شدن فعالیت‌های فرهنگی شما نشود.که تمام زحمات شما را می‌تواند یک تصمیم بر باد دهد.

وی افزود:یک بی‌عدالتی و تبعیض یا برخورد ناشایست یک مدیر می تواند همه زحمات شما را بر باد دهد و اگر مدیران واحد در هر مجموعه که هستند نگاه فرهنگی نداشته باشند روحیه انقلابی و روحیه دفاع از دین و فرهنگ را نداشته باشند کار فرهنگی نکنیم بهتر است ،در جایی که مدیران رعایت نمی کنند کار فرهنگی نکنیم زیرا ضد فرهنگ می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد:در انتخاب مدیران واحدها و کسانی که بخش‌های آموزشی دانشگاه را اداره می‌کنند خصوصاً آنهایی که با دانشجویان سرکار دارند اگر مدیران غیر انقلابی و غیر دینی عمل کنند فایده ای ندارد و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:تقاضای ما از مسئولین فرهنگی دانشگاه این است که هر زمان که احساس کردند نیاز به تذکر است خودشان تذکر دهند واگر تذکرها مفید واقع نشد از طریق معاون فرهنگی دانشگاه آزاد که به شایستگی برنامه‌ریزی می‌کنند و حساس به این مسائل هستند موارد مربوطه را رسیدگی کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:در مدیریت غیرجهادی به جای آرمان ها منافع مطرح است. مدیریت جهادی به دنبال افرادی که دغدغه دارند می گردد و مدیریت غیر جهادی به جای ایستادن مقابل دشمن صورت مسئله را پاک میکند.کار جهادی یعنی خود را وقف کردن و برای جلب رضای خدا کار کردن و در یک کلمه اخلاص در کار است ،کسانی که خسته هستند لطف کنند جای دیگری کار کنند، در معاونت فرهنگی آدمهای کم حوصله و خسته جایی ندارندو هرگز نمی‌توانند کار جهادی کنند.

حجت الاسلام محمدیان گفت:کسانی را در کار فرهنگی وارد کنید که قرص و محکم باشند و دشمنان را بشناسند، در داخل و خارج از مدیریت جهادی هراسی از فضای هجمه ها نداشته باشند ویا وقتی شما بخواهید درست عمل کنید برایتان فضاسازی کنند و شما را متحجر معرفی می‌کنند. هرچه فشارها بر شما بیشتر می‌شود باید ایمان شما قوی‌تر شود.در معاونت فرهنگی همه نیروها اگر روحیه جهادی نداشته باشند به شما لطمه می‌زنند به دنبال افراد پرتلاش باشیدو بدانید ساده زیستی از ویژگیهای مدیران جهادی است.

عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت:به دانشجو اجازه نقد دهید و از دکتر ولایتی برای چند تصمیم بجا و در لحظه تشکر میکنم که با روحیه انقلابی، با اساتید توهین کننده به مقدسات برخورد کرده اند.

گزارش:محمد توحیدی راد

کد خبر: 911673

وب گردی

وب گردی