بازدید سرزده استاندار از مناطق زلزله‌زده کوهبنان

استاندار کرمان برمشارکت جدی مردم زلزله زده کوهبنان در بازسازی واحدهای مسکونی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، استاندار کرمان در بازدید سرزده از مناطق زلزله‌زده کوهبنان از آسیب دیدگان زلزله کوهبنان خواست هر چه سریعتر با تشکیل پرونده در فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مشارکت جدی کنند و اولویت در توزیع کانکس در منطقه زلزله زده کوهبنان افراد نیازمند است.
رزم حسینی از معرفی هزار و 57 زلزله زده کوهبنانی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: تاکنون 769 نفر برای دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کرده اند.
همچنین استاندار کرمان در سفر به شهرستان کوهبنان در بازدید از روستای زلزله زده جور پای درد و دل آنان نشست و در بررسی مشکلات قنات های این منطقه دستور داد روند رفع مشکل قنات‌های این منطقه شتاب گیرد.
رزم حسینی همچنین از سالن ورزشی این منطقه که هم اکنون به کارگاه ساخت کانکس تبدیل شده بازدید کرد و گفت: این کارگاه از دی امسال پس از وقوع زمین لرزه در منطقه دایر شد و تاکنون حدود 150 کانکس برای منطقه جور ساخته و تحویل شد ، ضمن آنکه این کارگاه روزانه توان ساخت حدود ده کانکس را دارد.

در حاشیه این بازدید «سید مصطفی آیت‌ الهی موسوی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: در منطقه کوهبنان 500 واحد خسارت دیده وجود دارد که 300 واحد آن روستایی و 200 واحد آن شهری است.
امیری نماینده مردم زرند وکوهبنان در مجلس و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان هم گفت: ابلاغ بازسازی اماکن تجاری و مساجد در شهرستان زلزله زده کوهبنان بر عهده دولت است و باید با همکاری مردم و نظارت دولت از افزایش قیمت مصالح ساختمانی جلوگیری شود.
برخی شهروندان و پیمانکاران در کوهبنان می گویند طی دو ماه اخیر مصالح ساختمانی از جمله سیمان در این منطقه افزایش یافته است.

900/900

کد خبر: 911688

وب گردی

وب گردی