حوزه امور زنان وزارت کشور زمینه شناسایی و معرفى زنان توانمند را فراهم کند

قائم مقام وزیر کشور صبح امروز در مراسم معارفه مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: حوزه امور زنان و خانواده وزارت کشور زمینه معرفى زنان توانمند عرصه هاى مختلف سیاسى، اجتماعى مدیریتى را فراهم کند تا از توانایی آنها در سطح کشور بهره مند شویم.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسین هاشمى قائم مقام وزیر کشور در مراسم معارفه خانم فریبا نظرى به عنوان مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، با تبریک ایام در پیش روی ولادت حضرت فاطمه از زحمات و تلاشهای خانم فرهمندپور قدردانى کرد. هاشمى ضمن خیرمقدم به خانم دکتر نظرى اشاره کرد: امیدوارم ایشان اهداف وزارت کشور را در موضوع مأموریتشان به خوبى دنبال کنند.
هاشمى با اشاره به اینکه وزیر کشور مدیری حساس، پیگیر و دقیق است، افزود: وزیر کشور روش های کارى خاص خود را دارد و صداقت و علاقمندى به کار از مؤلفه هاى کارى ایشان در تعامل با مدیران است.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور وزارتخانه اى چندوجهى است، افزود: در وزارت خانه های دیگر کار یک بعدى و مشخص است، درحالى که وزارت کشور در همه امور می تواند ورود کند و این کار وزارتخانه و استانداران را سخت و سنگین می کند. اما همین موضوع می تواند زمینه خدمت رسانى به مردم را فراهم کند. او تاکید کرد: در این راستا باید جایگاه خود را بهترمعرفی کنیم و نقش خود را دقیق تر نشان دهیم.
وی با بیان اینکه یک سرى از وظایف ذاتى است، افزود: من معتقدم باید از این وظایف ذاتى فراتر رفت. هاشمى با اشاره به اینکه ما باید در وزارت کشور در مدیریت بخش، شهرستان و استان چهره هاى توانمندى را معرفى کنیم، اظهار کرد: باید زنان فعال بخش هاى اقتصادى، فرهنگى، سیاسی، مدیریتی و حوزه های دیگر را شناسایی، معرفى و در قالب هایى مانند زنان توانمند کشور اجلاسیه هایی را تشکیل و از زحماتشان تجلیل و در عرصه هاى کشورى از توانایى هاى این افراد استفاده شود.
هاشمى با بیان خاطره اى از استانداران پیشین آذربایجان شرقى، اظهار کرد: در دوران استاندارى مرحوم آقای عبدالرزاقى، یک خانم سرپرست خانواده از استاندار درخواست کمک و حمایت از خانواده اش را مطرح می کند که ایشان با حمایت از این خانواده موجب شد تا این خانم سرپرست خانوار به یکى از تولید کنندگان عمده فرش تبریز بدل شود.
قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: حوزه زنان و خانواده وزارت کشور با کمیسیون امور زنان مجلس ارتباط بگیرد و از توانایی هاى آنان استفاده کند تا با ارتباط قوی با مجلس شوراى اسلامى در وضع قوانین و ضوابط شرایط بهترى براى زنان لحاظ شود.
او با بیان اینکه کار وزارت کشور با بقیه نهادها متفاوت است، ادامه داد: در سیاست گذارى و اجراى حوزه زنان می توان کارهاى خوبى انجام داد و وعده هاى رئیس جمهورى در این حوزه را تحقق بخشید و همچنین زمینه رشد زنان را فراهم کرد.
هاشمى خاطرنشان شد: با توجه به سوابق مشاور جدید وزیر کشور در امور زنان و خانواده امیدواریم شرایط حوزه زنان را با کمک وزیر کشور بهتر کنیم.
در ادامه این مراسم خانم فریبا نظرى پورکیایى با اشاره به اینکه حوزه زنان و خانواده وزارت کشور حوزه اى فرابخشى است، اظهار کرد: یکى از دغدغه های اصلى من حوزه زنان است، و بعلاوه تحصیلات وسابقه کارى مرتبط با حوزه زنان و خانواده مرا براى حضور در این مسوولیت مصمم تر کرد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه به چند دلیل این مسوولیت را پذیرفتم؛ ماموریت های این حوزه کاری، حسن اعتماد شخص وزیر کشور، قاطعیت و سخت کوشی ایشان و امید به یارى و همکارى کارکنان امور زنان و خانواده وزارت کشور و در نهایت تجارب مدیریتى خود در ٢٣سال مواجهه با جامعه ایثارگرى، همسران و دختران جانبازان و شهدا را از جمله این دلایل برشمرد.
نظرى با بیان اینکه وزارت کشور رویکرد توسعه محورى دارد، افزود: گستره کارى این وزارت بسیار وسیع است و نیازهاى زنان هم در این گستره بسیار متفاوت است. زنان سرمایه هاى انسانى و فرهنگى کشور هستند که باید از آنها استفاده شود.
او تاکید کرد: اولویت هاى کارى من تعامل با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، کمیسیون هاى مجلس شورای اسلامی و مشاورین زنان و خانواده سایر وزارتخانه ها و به وطور ویژه انجمن هاى مردم نهاد فعال در حوزه زنان است.

302

کد خبر: 911698

وب گردی

وب گردی