صندوق موقوفات علم و فناوری تاسیس شود / دستیابی به فناوری و تولید علم راه مقابله با دشمن است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم تاسیس صندوق موقوفات علم و فناوری تاکید کرد و گفت: راه مقابله با دشمن دستیابی به فناوری و تولید علم با تکیه بر نقش مردم وموقوفات  است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در همایش ملی وقف و علم و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت : اگر یک موقوفه سود منافع و عواید داشته باشد در کنار آن می‌توان اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام داد، در غیر این صورت اصل سرمایه به تدریج مستهلک می‌شود و از بین می‌رود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: باید ارزش یک ساختمان وقفی بیش از پیش شود؛ این امور نشان می‌دهد در موضوع وقف به خوبی فرهنگ‌سازی نکرده‌ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تاکید کرد: باید به وقف در عرصه علم و فناوری نیز توجه کنیم؛ موضوع تولید علم و فناوری فقط برای دانشگاه‌ها نیست ؛بلکه در حوزه‌های علمیه هم این کار ضرورت دارد.
وی گفت: به برکت واقفان در طول تاریخ کشور همه ما از عواید وقف بهره برده‌ایم و امروز هم صندوق موقوفات علم و فناوری لازم است، تاسیس شود تا در مسیر علم به توفیقات بیشتری دست یابیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در هر موضوعی که علم و دانش لازم را نداریم تا یک مشکل را حل کنیم دشمن فشار می‌آورد لذا راه مقابله با دشمن دستیابی به فناوری و تولید علم است.

۷۰۵

کد خبر: 911708

وب گردی

وب گردی