ثبت سفارش با دلار ممنوع شد

ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار امریکا ممنوع شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از امروز چهارشنبه 9 اسفند ماه ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار آمریکا امکان‌پذیر نخواهد بود.

البته تاکید شده است که این ابلاغیه شامل درخواست‌هایی که قبل از این تاریخ مجوز هشت رقمی ثبت سفارش خود را دریافت کرده‌اند نمی‌شود.

در هفته‌های گذشته به واسطه تغییرات ایجاد شده در سامانه ثبت‌سفارش و به دنبال آن عدم پاسخگویی بانک‌ها بسیاری از تجار در تامین ارز برای ترخیص کالای خود با مشکلات متعدد مواجه شدند.

در آن مقطع بر روی سامانه ثبت سفارش تجار ملزم بودند یکی از گزینه‌های ارز از طریق بانکی یا غیر بانکی را انتخاب کنند، اما در صورت انتخاب گزینه غیربانکی بلافاصله درخواست آنها رد می‌شد. بر همین اساس واردکنندگان انواع کالا ملزم به انتخاب گزینه تامین ارز از طریق بانک‌ می‌شدند، اما به هنگام مراجعه به شعب بانک‌های مختلف مسئولان و متصدیان بانک‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده و تاکید می‌کردند مصوبه‌ای به دست آنها نرسیده است.

پس از گذشت مدتی از عملیاتی شدن خرید الکترونیکی ارز اعلام شد: با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی بخش خرید الکترونیکی ارز در سامانه عملیاتی شده و کاربران می‌توانند از روز دوشنبه هفتم اسفندماه درخواست خرید ارز خود از صرافی‌ها را در این سامانه ثبت کنند.

طبق اعلام قبلی، در فاز نخست این امکان برای درخواست‌های خرید دارای نوع ارزهای یورو و یوان فراهم شده و اعلام شد: درخواست‌های خرید ارز برای صرافی‌های بانکی ارسال می‌شود و به مرور زمان صرافی‌های غیربانکی نیز به سیستم اضافه خواهند شد.

صبح امروز نیز اینگونه اطلاع‌رسانی شد که علاوه بر انواع ارز از پیش اعلام شده از طریق این سامانه امکان ثبت‌نام با انواع دیگری از ارز هم فراهم شده است.

401

کد خبر: 911711

وب گردی

وب گردی