فردا آغاز رقابت 170 هزار نفر در بزرگترین آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با اشاره به اینکه 170 هزار نفر فردا در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم به رقابت می‌پردازند، گفت: تلاش ما بر این است تا 24 ساعت پس از آزمون نمرات شرکت کنندگان بخش کتبی   در سایت ثبت‌نامی بارگذاری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی؛ دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با قدردانی از همکاری همه دست اندر کاران برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: این آزمون در فرآیند نهایی خود فردا پنجشنبه دهم اسفندماه به‌صورت همزمان در ۴1۰ شهرستان و حوزه آزمونی کشور برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه مرحله کتبی آزمون فردا برگزار می شود ، تصریح کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گروه «حفظ قرآن» ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۴۵ و گروه «ترجمه و مفاهیم و گروه معارف اهل‌بیت (ع)» ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۴۵ برگزار خواهد شد و متقاضیان تهرانی شرکت در آزمون در دو حوزه امتحانی یعنی دانشگاه امیرکبیر و امامزاده جعفر و حمیده خاتون با هم رقابت می‌کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه تا 24 ساعت پس از آزمون نمرات در سایت ثبت‌نامی بارگذاری می‌شود، افزود: آزمون شفاهی برای گروه سنی نوجوانان نیز از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در استان‌های مختلف برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه 170 هزار نفر در آزمون کتبی و 71 هزار نفر در آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند، گفت: با تدابیری که اندیشیده شده و استانداردهای ابلاغ شده به تمامی حوزه‌های امتحانی و شهرستانها، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی داوطلبان موظفند که کارت ورود به جلسه را دریافت کنند اما افرادی که عکس نامرتبط داشتند و حذف شده یا کارت ورود به جلسه آنها فاقد عکس است، می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی در آزمون شرکت کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه در آزمون حفظ کل قرآن کریم، شرکت‌کنندگان پس از کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی به آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند، تاکید کرد: تمام تلاشمان بر این است که تا 22 اسفندماه نمرات آزمون شفاهی هم اعلام شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف یادآور شد: رشته اُنس با قرآن کریم به‌صورت الکترونیکی روز شنبه (دوازدهم اسفندماه) برگزار می‌شود.

گفتنی است آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال برای نخستین‌بار به‌صورت مشترک به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن»فردا پنج شنبه 10 اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

روابط عمومی سازمان اوقاف

۷۰۵

کد خبر: 911761

وب گردی

وب گردی