روحانی: بپذیریم که دوران «پهنای باند» است

رئیس جمهوری گفت: جدایی از تحولات دنیای امروز و فرار از تحولات فناوری ارتباطات و اطلاعات شدنی نیست.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در جمع برگزیدگان استان هرمزگان در فرهنگسرای شهید آوینی بندرعباس ابراز کرد: نمی توانیم جلوی پهنای باند را بگیریم و تنگنای باند بگذاریم و بگوییم این حلال و آن یکی حرام است، گرچه انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات سبک زندگی را تغییر می دهد اما فایده هایی چون دسترسی به علم، ارتباطات نزدیک تر با دوستان، دوست یابی و آشنایی و هم کلامی با سایر افراد را دارد. بپذیریم که دوران پهنای باند است، نه تنگنای باند.

وی تاکید کرد: نمی توانیم بگوییم سبک زندگی ما تغییر پیدا نمی کند و بخواهیم یا نخواهیم سبک زندگی در دنیای امروز تغییر پیدا می کند. نمی توانیم از انقلاب صنعتی فاصله گرفته و بگوییم صنعت نمی خواهیم و عنوان کنیم که چون صنعت مشکلاتی دارد می خواهیم کشوری منهای صنعت باشیم.

وی افزود: این که بگوییم صنعت با سنت های ما سازگار نیست خطا و اشتباه است و چه بخواهیم و نخواهیم صنعت خود را بر ما تحمیل کرده و نمی توانیم از صنعت جدا شویم و باید تلاش کنیم آثار بد صنعت برای جسم و روح مردم را با اصلاحات لازم بزداییم. باید به گونه ای رفتار کنیم تا از خوبی های صنعت استفاده کرده و از بدی های آن در امان باشیم.

رئیس جمهوری اظهار کرد: در دهه های اخیر انقلاب دومی در فناوری اطلاعات و ارتباطات بوجود آمده است و اطلاعات و علوم دنیای امروز و ارتباطات خاصی در دنیا برقرار شده است.
رئیس جمهوری گفت: نمی توانیم بگوییم اینترنت پرسرعت و تلفن همراه نسل سه و چهار نمی خواهیم که این مساله آثار سوئی دارد اما نمی توان از صنعت فرار کرد و زمانی که صنعت سبک زندگی را تغییر می دهد سبک زندگی انسان با گذشته تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: زندگی صنعتی شرایط جدیدی برای ما بوجود آورده است که هم خوب و هم بد است و نمی توانیم از صنعت فرار کنیم چرا که وارد انقلاب صنعتی و انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات شده ایم.

کد خبر: 911785

وب گردی

وب گردی