کردها به خاطر جنگ در عفرین نبرد با داعش را رها کرده اند

چند مقام آمریکایی به سی ان ان گفته اند فرماندهان کرد در جبهه رقه و دیرالزور به منظور دفاع از عفرین این منطقه را ترک کرده اند. این مسئله باعث نگرانی مقامات آمریکا شده است.

به گزارش ایسکانیوز، با آغاز تهاجم ترکیه به عفرین منطقه ای کردنشین در شمال سوریه، تعدادی از نیروهای کرد سوریه از همه نقاط کردنشین این کشور برای دفاع از این منطقه تحت کنترل نیروهای کرد عازم این منطقه شده اند. بخشی از نیروهای کرد سوریه که متحد آمریکا محسوب می شوند و تاثیر مهمی بر نبرد با داعش در سوریه داشته و مناطق شمال و شمال شرق را از وجود داعش پاک کرده اند هم اکنون برای جلوگیری از بازگشت این گروه تروریستی در جبهه های نبرد در رقه و دیرالزور حضور دارند.

اما با آغاز تهاجم ترکیه به عفرین تعدادی از این نیروها که در قالب نیروهای دموکراتیک سوریه با داعش مبارزه کرده اند این منطقه را جهت دفاع از عفرین ترک کرده اند.

مقامات نظامی آمریکا از این بابت اظهار نگرانی کرده اند. اریک پاهون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره به سی ان ان گفته است از رفتن برخی نیروهای کرد در جبهه دره رود فرات و عزیمت آنها به عفرین اطلاع داریم این مسئله جنگ با داعش را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: نیروهای دموکراتیک کرد سوریه قول داده اند از حمایت های آمریکا علیه ترکیه استفاده نکنند و رهبران نیروهای سوریه دموکراتیک اخیرا بر این تعهد خود تاکید کرده اند.

برخی مقامات نظامی آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفته اند تعداد نظامیان کرد نیروهای سوریه دموکراتیک در دیرالزور فقط 20 درصد است اما اکثر فرماندهان این گروه نظامی کرد هستند و با رفتن آنها توانایی این نیرو تحلیل می رود و این مسئله بر جنگ با داعش تاثیر منفی می گذارد.

کد خبر: 911809

وب گردی

وب گردی