دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ایجاد مرجعیت در علوم پزشکی پیش می رود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یک‌سوم دانشجویان پزشکی کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند،گفت: به سمت ایجاد مرجعیت در علوم پزشکی پیش می رویم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، چهارمین همایش مرجعیت علمی با محوریت اهمیت آموزش علوم پزشکی در تعالی نظام سلامت با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش با تاکید بر اهمیت آموزش علوم پزشکی، گفت: این امر نیازمند توجه بیشتری است و انجمن علوم پزشکی سالهاست برنامه متعددی را در این زمینه برگزار می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه های خصوصی با قدمت بالاست، گفت: این دانشگاه با دارا بودن یک‌سوم دانشجویان پزشکی کشور، تجربیات زیادی در امر آموزش پزشکی دارد و به سمت ایجاد مرجعیت در علوم پزشکی پیش می رود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تربیت 40درصد از پرستاران کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دانشگاه دارای 15 دانشکده پزشکی، 6 دانشکده دندانپزشکی، 3 دانشکده داروسازی و 103 دانشکده پرستاری است. یکی از بهترین ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی، مباحث بین رشته‌ای است که توانسته ارتباط خوبی بین رشته های علوم پزشکی برقرار کند و فعالیت های ارزنده‌ای در علوم پزشکی داشته باشد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها باری بر دوش دولت نگذاشته است، بلکه باری از دوش آن برداشته است و در آموزش علوم پزشکی کشور بیش از 30 سال فعالیت است.

دکتر نفر خاطرنشان کرد: باید در پیشرفت آموزش علوم پزشکی کوشا باشیم و وضعیت را نسبت به گذشته بهتر کنیم. همچنین نقش دانشگاه های خصوصی در مرجعیت علمی را تبیین کنیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از انجمن علمی آموزش علوم پزشکی و دست‌اندرکاران برگزاری همایش مرجعیت علمی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: 911827

وب گردی

وب گردی