تذکر لاریجانی به روحانی درباره نحوه واگذاری برخی اختیارات هیات وزیران در مناطق آزاد +سند

با توجه به ماده 24 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد مصوب 1372، نحوه استفاده از زمین و منابع ملی، طبق مقررات هیات وزیران خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هیات وزیران در اواخر دی ماه امسال با صدور مصوبه ای، نسبت به اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی اقدام کرد.

اما به نظر می رسد در این مصوبه دولت، ایرادات قانونی مشاهده شده که رییس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به حجت الاسلام روحانی رییس جمهور، با اشاره به بررسی هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، اعلام کرده است که باید مفادی از این آیین نامه اصلاح شود و در صورت انقضای مهلت 1 هفته ای در نظر گرفته شده، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته، ملغی اثر خواهد شد.

طبق بخش دیگری از نامه علی لاریجانی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده با توجه به ماده 24 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد مصوب 1372، نحوه استفاده از زمین و منابع ملی، طبق مقررات هیات وزیران خواهد بود، اما تبصره 6 ماده 8 آیین نامه اجرایی مذکور (مصوبه جدید دولت) اختیاراتی را برای سازمانهای مناطق آزاد جهت اجرای مصوبات یک کارگروه مصوب دولت قائل شده است.

نامه لاریجانی

بر این اساس، رییس مجلس به رییس جمهور متذکر شده است چون مصوبه دی ماه دولت مشعر به واگذاری بخشی از وظایف و اختیارات هیات وزیران به جای "کمیسیون متشکل از چند وزیر – موضوع ذیل اصل 138 قانون اساسی- به کارگروهی است که مشتمل بر عضویت افراد غیر وزیر است، مغایر قانون است.

این نامه به شماره 105989 در تاریخ 5 اسفندماه امسال از طرف رییس مجلس، ارسال شده است.

منبع: صبحانه آنلاین

401

کد خبر: 911891

وب گردی

وب گردی