تفکر مهندسی بستر خلق توسعه کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت روز مهندس، به اهمیت و جایگاه مقام مهندس و نقش چشم‎گیر آنان در پیشرفت کشور اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، دکتر سلطانعلی میر در مراسم گرامیداشت زادروز دانشمند گرانقدر خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس که با حضور استادان و دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی واحد زاهدان ضمن تبریک و بزرگداشت این روز و قدردانی از زحمات این قشر اثربخش در جامعه، به حاضرین در جلسه خیر مقدم گفت و با معرفی شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی عنوان کرد: خواجه نصیرالدین طوسی شخصیت علمی و فردی فیلسوف و بی‎نظیر بوده و نامگذاری این روز به نام روز مهندس نشان از بزرگی و اهمیت مقام مهندسان است.

سرپرست دانشگاه ازاد اسلامی واحد زاهدان افزود: باید به خود افتخار کنیم که اندیشمندانی فرهیخته چون خواجه نصیرالدین طوسی را در تمدن و تاریخ پرافتخار خود داریم که امروز می‎تواند الگو و سرآمد برای همه ما باشد، مسئولیت و رسالت کسانی که افتخار عنوان مهندس را به دوش می کشند بسیار سنگین و ارزشمند است.

این مسئول دانشگاهی ضمن ابراز تاسف از انصراف دانشجوی مهندسی دانشگاه صنعتی شریف و قدم گذاشتن در رشته پزشکی، اساس توسعه، پیشرفت و تعالی یک کشور را در اختیار قشر مهندس آن کشور دانست.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: جهت گیری و مسیر حرکت کشور و دانشگاه، به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی برگرفته از افکار نو و خلاق دانشجویان است، امروز ایده و افکار شما دانشجویان است که باعث پیشرفت و توسعه کشور می‎شود.

میر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مناسب و مطلوب اعلام آمادگی کامل برای حمایت از دانشجویان و ایده‎های نو و کارآمد آنان کرده و با علاقه فراوان از تفکر جدید و خلاق دانشجویان استقبال می‎کند.

در پایان این مراسم از استادان و دانشجویان نمونه با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

کد خبر: 911905

وب گردی

وب گردی