بیانیه پایانی نشست  سراسری معاونین  فرهنگی و دانشجویی  دانشگاه آزاد اسلامی

نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امروز با صدور بیانیه، پایان می پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امروز با صدور بیانیه، پایان می پذیرد که در این بیانیه معاونین فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد بر بهره گیری از شیوه های نوین در انتقال مفاهیم فرهنگی تأکید کردند. متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

بیانیه پایانی نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

باتوکل به الطاف بی پایان الهی و با تحیت بی‌کران بر پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و خاندان پاکش و روح ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای اسلام، دفاع مقدس و مدافعان حرم و درود و سلام به پیشگاه مقام معظم رهبری، نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در روزهای نهم و دهم اسفندماه سال 1396برگزار گردید. شرکت‌کنندگان در این نشست، از مقام معظم رهبری به دلیل اهتمام ویژه به دانشگاه و انتصاب دانشمند فرزانه، جناب آقای دکتر ولایتی به عنوان رییس هیأت امناء و هیأت مؤسس دانشگاه، قدردانی کرده و آمادگی خود را بر استفاده از فضای فرهنگی، انقلابی و جهادی به وجود آمده برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رهپویی به سوی دانشگاه اسلامی اعلام داشتند و بر موارد زیر تأکید کردند:

شرکت کنندگان، بر ضرورت حاکمیت تفکر دینی و انقلابی در دانشگاه و محوریت آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت پیامبر مکرم اسلام (ع) و تأسی به اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید دارند.

مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، با تأکید بر ضرورت فعالیت‌های فرهنگی برای مخاطبان (استادان، دانشجویان و کارکنان) بر ضرورت تعمیق اندیشه‌های دینی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و ایجاد شبکه‌های گسترده فرهنگی در سراسر کشور، تأکید می‌کنند.

دست‌اندرکاران دانشگاه، سند راهبردی فرهنگی دانشگاه را به عنوان برنامه‌ای جامع و منشوری فراگیر تلقی کرده و خود را نسبت به تحقق اهداف مندرج در آن مسئول می دانند.

با توجه به برگزاری کمیسیون‌های شش‌گانه (فرهنگی – اجتماعی/ دانشجویی/ ورزش/ حجاب و عفاف/ و قرآن و نماز، تشکل‌های سیاسی) در این دوره از نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی، معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تلاش خود را بر اجرای مصوبات این کمیسیون‌ها مبذول خواهند داشت.

حاضران، با تأکید بر برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و کرسی‌های ترویجی در بخش استادان، و کرسی‌های آزاد‌‌اندیشی در بخش دانشجویان در واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور به عنوان یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها، تلاش خواهند کرد با همکاری نهادهای ذی‌ربط در دانشگاه و خارج از آن، محملی مناسب برای برگزاری این‌گونه کرسی‌های معرفت‌افزا و گسترش هر چه بیشتر آن‌ها فراهم آوردند.

شرکت‌کنندگان، بر ضرورت گسترش فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها و محوریت مسجد و فعالیت‌های فرهنگی، همچنین ساماندهی و بهره‌گیری مناسب از فضاهای مجازی به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری تأکید کردند و اهتمام همه جانبه خود را برای تحقق آن اعلام داشتند.

مدیران فرهنگی و دانشجویی برای برنامه‌ریزی و مشارکت و مشاوره به دانشجویان در ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی دانشجو محور، همت خواهند گماشت و به حوزه تشکل‌های دانشجویی، نشریات دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و مذهبی، بسیج دانشجویی و هیأت‌های مذهبی و نیز ورزش همگانی با رویکرد تربیتی و فرهنگی به عنوان راه‌های مؤثر برای هدایت فرهنگی دانشجویان اهتمام خواهند ورزید.

حاضران، پژوهش‌های فرهنگی و دینی را به عنوان زیربنا و شالوده فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه تلقی کرده و گسترش و حمایت از آن را خواستارند.

شرکت‌کنندگان، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین را در انتقال مفاهیم فرهنگی و آشنایی دانشگاهیان به ویژه نسل جوان و دانشجو با مفاهیم فرهنگی مورد تأکید قرار می‌دهند.

برنامه‌ریزی و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی، مورد اهتمام اعضای این نشست است.

در واپسین روزهای سال 1396 معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، ضمن پایبندی به نامگذاری مقام معظم رهبری در آستانه این سال، تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و گسترش فرهنگ آن و مقاوم‌سازی فرهنگی در سال‌های آینده نیز به کار خواهند بست.

مقام معظم رهبری، دانشگاه اسلامی را مرهون ایمان، انگیزه، شور مقدس، رفتار اسلامی و علم‌آموزی مؤمنانه در دانشگاه دانسته‌اند. حاضران در این نشست، تلاش خواهند کرد تا دانشگاه اسلامی در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی آن به معنای حقیقی و مدّنظر معظم له محقق گردد.

معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم‌صدا با اقشار مختلف مردم ایران و با تأکید بر ضرورت پاسخگویی مناسب به مطالبات به حقِ مردم، آشوب های خیابانی برخی عناصر بیگانه در روزهای اخیر را محکوم کرده و ضمن اعلام همبستگی با آحاد ملت ایران، اصل ولایت‌پذیری را مدنظر قرار داده و خویش را ملزم می‌دانند تا لحظه آخر حتی پس از پایان دوران مسئولیت فعلی، پایبندی خود را نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به اثبات رسانند.

اعضای شرکت کننده در این نشست، از خداوند متعال مسألت می‌کنند نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای به انقلاب قائم آل محمد (ص) متصل گرداند تا امت مسلمان، در پناه آن، راه رستگاری و سعادت را بپیمایند. در پایان، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این نشست و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای میزبانی آن تشکر و قدردانی کرده و بر اجرایی شدن این بیانیه تأکید دارند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور

تهران- اسفند 96

کد خبر: 911911

وب گردی

وب گردی