لزوم جلوگیری از زد و بندها برای دریافت تسهیلات بانکی

معاون اول قوه قضائیه گفت: باید جلوی بعضی از افرادی که می خواهند با زد و بند و از طریق شرکت های سوری تسهیلات گرفته و آن را برای موارد غیر ضروری خرج کنند را بگیریم.

به گزارش ایسکانیوز، غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر پنجشنبه در همایش پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها با اشاره به ظرفیت های مختلف مادی و معنوی و شخصیت های بازر کرمان، گفت: امروز شاهد وجود فضای اتحاد و هم دلی در این استان هستیم و مشاهده این شرایط امیدوارکننده است.

وی با اشاره به اینکه سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی یکی از افتخارات استان کرمان به شمار می رود، افزود: این شخصیت بزرگ با الهام از مقتدای خویش امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تربیت شده و عمل می کند.

محسنی اژه ای گفت: سردار مجاهد و متعهد اسلام با وجود اینکه سن زیادی ندارد در میدان جهاد و مبارزه حضوری موثر و پررنگ دارد و جهاد او تنها منحصر به جهاد نظامی نیست.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز وقتی مسئله ای مهم در کشور رخ می دهد و می خواهند در آن زمینه اقدام عملی انجام دهند استان کرمان پیشتاز و جلودار است، افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از مهم ترین مسائل مهم کشور به شمار می رود و با حرکت در این مسیر می توانیم در جنگ اقتصادی که شیطان بزرگ و هم پیمانانش ایجاد کرده اند، پیروز شویم.

وی گفت: باید اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده، کلید زده و پیش برویم چرا که ظرفیت و آمادگی لازم در این زمینه در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سه استان از جمله کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند، گفت: امروز مشاهده می کنیم که کرمان در میان این سه استان هم پیشتاز است.

محسنی اژه ای گفت: زمانی که مقام معظم رهبری دستور پیگیری و اقدام عملی در زمینه آسیب های اجتماعی را می دهند، کرمان یکی از استان هایی است که به عنوان پایلوت انتخاب می شود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار پی گیر هستند و جلسات متعددی در این زمینه با سران قوا برگزار می کنند.

معاون اول قوه قضائیه آب را یکی از مهم ترین مسائل جهان و ایران دانست و افزود: با نقطه نظرات استاندار کرمان امروز از آب در کرمان استفاده بهینه می شود.

بیکاری و فضای مجازی از علل بروز خشونت در جامعه هستند

وی موضوع همایش «پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها» را حائز اهمیت دانست و گفت: این مسئله می تواند در تمامی زمان ها مفید و موثر باشد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه خشونت از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است، این سوال را مطرح کرد که آیا هر خشمی خشونت به شمار می آید؟

وی ادامه داد: در زمینه خشونت به پروژه، نقشه راه و برگزاری همایش نیاز داریم. این مسائل لازم و ضروری است اما در واقع مقدمه راه به شمار می آیند و باید تمامی آنها تبدیل به عمل شود.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: در جلساتی که با مقام معظم رهبری در این خصوص داریم گزارش عملکردمان را ارائه می کنیم و ایشان در خصوص آسیب هایی که به صورت عملی کاهش پیدا کرده اند سوال می کنند و پیگیر مسائل هستند.

وی با اشاره به لزوم انجام کارهای فوق العاده و جهادی در این زمینه عنوان کرد: باید خشونت های مهم شناسایی و برای جلوگیری از آن ها اقدام شود.

محسنی اژه ای هدف از برگزاری این همایش را شناسایی خشونت ها و ارئه ارهکار برای جلوگیری از بروز آنها در جامعه عنوان کرد و افزود: آموزش های غلط از طریق فضای مجازی و بیکاری می توانند تبدیل به خشونت شوند.

وی بیکاری را علت بسیاری از خشونت ها دانست و بیان کرد: بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در سال های اخیر خشونت افزایش یافته است که باید علت آن بررسی شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: بیکاری، فضای مجازی و عقده در ایجاد خشونت موثر هستند و اگر اشتغال ایجاد شود خیلی از خشونت ها را دیگر نخواهیم داشت.

وی گفت: در کشور ما از ظرفیت قانون رفع موانع تولید به خوبی استفاده نکرده ایم، اگر تولید را بالا ببریم اشتغال هم بالا می رود.

لزوم ارائه راهکار عملی برای رفع موانع تولید

محسنی اژه ای با اشاره به بروکراسی، فساد و نقص اداری گفت: بسیاری از افراد که برای دریافت جواز، تسهیلات، موافقت های اصولی، صادرات و تولید داخلی اقدام می کنند با گرفتاری های مختلفی روبرو هستند که باید راهکاری برای رفع موانع ارائه شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به لزوم شناسایی و رفع مشکلات موجود در استان کرمان افزود: باید در زمینه قاچاق کالا مبارزه جدی صورت گیرد. در این خصوص همه فقط حرف می زنیم اما در عمل آنگونه که لازم است، با قاچاق مبارزه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه دیگر تولید کالا برای بسیاری از بنگاه های کوچک به دلیل ورود کالای قاچاق به صرفه نیست، گفت: معتقد هستیم اشتغال و بیکاری یکی از عوامل خشونت است باید دست به دست هم دهیم و مبارزه جدی با مساله قاچاق کالا داشته باشیم.

محسنی اژه ای عنوان کرد: چنانچه از واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و قاچاق کالا جلوگیری نکنیم به تولید و اشتغال لطمه وارد می شود. امروزه قوه قضائیه آماده است در حد توان خود به بنگاه های بزرگ و کوچک کمک کند.

وی همچنین به محدود بودن منابع بانکی اشاره و تصریح کرد: باید از این منابع بانکی در جهت درست و صحیح استفاده کنیم و بدانیم که تسهیلات بانکی در کجا مصرف می شود.

لزوم جلوگیری از زد و بندها برای دریافت تسهیلات بانکی

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید مساله بانک و تسهیلات را جدی بگیریم، افزود: باید جلوی بعضی از افرادی که می خواهند با زد و بند و از طریق شرکت های سوری تسهیلات گرفته و آن را برای موارد غیر ضروری و غیرمفید که برای کشور مفید نیست خرج کنند را بگیریم.

وی ادامه داد: گاهی برخی افرادی که به دلایلی مرتکب جرم و دستگیر می شوند از فعالان اقتصادی به شمار می آیند در چنین شرایطی باید به گونه ای عمل شود که در زمان رسیدگی به پرونده این افراد بنگاه اقتصادی آنها از فعالیت باز نماند.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر فردی مجرم شناخته شد و زندان رفت باید بنگاه اقتصادی او فعال باشد چرا که غیرفعال شدن آن واحد اقتصادی می تواند منجر به بیکاری افراد شاغل در آن بنگاه شود نباید بگذاریم که چرخه اشتغال یک کارخانه از حرکت بازماند.

وی ادامه داد: اشرافی گری و اختلاف طبقاتی بین مسئولان و مردم موجب خشونت و عقده می شود و باید این مساله را جدی بگیریم. بسیاری اوقات مردم از نداری رنج زیادی نمی برند اما از بی عدالتی و تبعیض رنج می برند؛ باید مسیری طی کنیم که مردم شرایط معقولی داشته باشند.

محسنی اژه ای عنوان کرد: گاهی یکسری حرف ها زده می شود که منطبق با واقعیت نیست؛ بدون تردید فناوری های جدید و فضای سایبری و مجازی یک واقعیت است که باید از این ظرفیت استفاده بهینه و درست شود به عنوان مثال امروز بحث تحقیقات و آموزش با این ظرفیت آسان تر شده است.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: نمی توانیم مخالف این امر باشیم اما جرائم زیادی از فضای مجازی مانند خشونت، طلاق، سوء ظن های زیاد به وجود می آید.

وی گفت: اگر کسی بگوید که امروز فناوری فضای مجازی را رها کنید حرفی نادرست و غیرمنطقی است زیرا تمام کشورها زیرساخت های بومی خودشان را دارند و آنچه را که به آنها ضرر می زند را کنترل و محدود کردند و ما هم توان انجام این کار را داریم.

وی با انتقاد از اینکه امروز از منابع و ماخذ اصلی خودمان غفلت می کنیم، گفت: یکی از منابع صحیح قابل قبول ما محتوای قرآن است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. مراقب باشیم از منابع و ماخذ وحی و عترت غافل نشویم و از معارف و مبنا و حیات خود و کلام نورانی غافل نشویم.

منبع: مهر

303

کد خبر: 911927

وب گردی

وب گردی