دستگیری وکیل قلابی با اعتراف به ۱۲ فقره سرقت در کرج

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری وکیل قلابی با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری در کرج خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ جواد صفایی با اعلام خبر دستگیری وکیل قلابی با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری در کرج اظهار کرد: در پی دریافت چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران اداره مبازره با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه افزود: اظهارات شاکی حاکی از آن بود که فردی با ظاهری مرتب و شیک با حضور در مراجع قضایی و انتظامی و معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری از افرادی که مشکل انتظامی و یا قضایی داشتند در قبال رفع مشکل اقدام به دریافت وجه نقد می‌کرد.

وی بابیان اینکه اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس برای پیگیری و شناسایی فرد آغاز شد، تصریح کرد: نامبرده در حین حضور در دادسرای ناحیه دو کرج در حال دریافت مدارک یکی از شهروندان شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بابیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی منکر هرگونه کلاهبرداری می‌شد، گفت: وی پس از مواجهه با دلایل و شواهد پلیس لب به اعتراف گشود.

وی در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری گفت: با توجه به اطلاعاتی که درزمینهٔ موضوعات حقوقی داشته است با ظاهری موجه و تردد در اماکن قضایی و معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری با ادعای رفع مشکلات افرادی که پرونده قضایی داشتند از آن‌ها مبالغی گرفته و متواری می‌شد.

سرهنگ صفایی بابیان اینکه متهم به ۱۲ فقره کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده و با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد، از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند خواست تا جهت اعلام شکایت خود به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

منبع: مهر

901

کد خبر: 911986

وب گردی

وب گردی