استاندار کرمان: ریشه خشونت در دست‌های پنهان فرهنگ و اقتصاد است

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ریشه خشونت در دست‌های پنهان فرهنگ و اقتصاد است خطاب به معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کشوری آباد و سرزمینی که نیاکان ما در آن پیشرو در جهان و منطقه بوده و کشوری عزتمند داشته باشیم و خشونت و جرم را در آن ریشه کن کنیم باید نظام اداری ناکارآمد در حوزه اقتصاد و فرهنگ را کارآمد کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم حسینی صبح امروز پنجشنبه در همایش «پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها» در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه برگزاری این همایش در استان کرمان ضرورت داشت اظهار کرد: امیدواریم پایان این همایش منجر به رویکردهای عملی و اجرایی برا ی جلوگیری از خشونت در استان و کشور شود.

وی ادامه داد: پیمان صورت گرفته بین طوایف مختلف در جنوب استان کرمان بسیار ارزشمند است و این موضوع باید در سراسر کشور نهادینه شود.

وی با اشاره به دست پنهان اقتصاد و فرهنگ در ریشه های خشونت اظهار کرد: نمی توان حتما گفت انسان های فقیر منجر به بروز جرم در جامعه خواهند شد اما شاخص ها نشان می دهد اقتصاد و فرهنگ در پشت این خشونت ها نهادینه شده است.

رزم حسینی با بیان اینکه بی عدالتی های اجتماعی سبب بروز چنین آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد اظهار کرد: برای حل این مشکل تنها یک یک راه وجود دارد و آن نیز توانمندسازی جوامع محلی است به طوری که باید مردم را در حوزه اقتصاد و فرهنگ توانمند کنیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در استان و کارنامه قابل مشاهد و موفق این الگو اظهار کرد: در شهرستان قلعه گنج این الگو از سال 93 شروع شد و آمارهای امروز نشان می دهد میزان خودکشی از 6 مورد در سال 92، به یک مورد در سال 95، سرقت عادی از 114 مورد در سال 92 به 56 مورد، وقوع قتل‌ها از 5 مورد در سال 92 به یک مورد در سال 95 و نزاع دسته جمعی از 13 مورد به یک مورد در سال 92 اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری شهرستان قلعه گنج از 26.27 درصد در سال 90 به 7.4 درصد در سال 95 رسیده است اظهار کرد: منوجان شهرستان دیگر جنوبی استان کرمان با حضور معین اقتصادی در راه قلعه گنج گام بر می دارد و به جرات می توان گفت منزلت اجتماعی به شهرستان های قلعه گنج و منوجان برگشته و این موضوع دست‌های پنهان اقتصاد و فرهنگ در مسایل اجتماعی و خشونت ها را نشان می دهد.

رزم حسینی با بیان اینکه به واژه ای به عنوان محرومیت در استان کرمان اعتقاد نداریم زیرا گنج های فراوانی در مناطق مختلف استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: گاهی این گنج ها در قالب نیروهای انسانی و استعدادها می باشد به طوری که برطبق آمار در تهران از هر 100 نفری که تست های کنکور را می زنند تنها یک نفر می تواند صد درصد این تست ها را درست بزند اما در شهرستان منوجان به ازای هر 100 نفر 11 نفر تمامی تست های کنکور را درست می تواند بزند که نشان از استعدادهای فراوان این منطقه است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ریشه خشونت در دست های پنهان فرهنگ و اقتصاد است خطاب به معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: اگر می خواهیم کشوری آباد و سرزمینی که نیاکان ما در آن پیشرو در جهان و منطقه بوده و کشوری عزتمند را داشته باشیم و خشونت و جرم را در آن ریشه کن کنیم، باید نظام اداری ناکارآمد در حوزه اقتصاد و فرهنگ را کارامد کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه باید دولت جایگزین دیوان سالاری را با ایجاد نهاد اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه کند اظهار کرد: در استان کرمان امروز شاهد یک وحدت و وفاق سیاسی بی نظیری در تاریخ این سرزمین هستیم و به جرات می توان گفت در این دولت هیچ مجلس قانونی و مجاز در حوزه سیاسی و فرهنگی در این استان لغو نشده و این استان هیچگونه خوراکی برای رسانه های بیگانه و معاند خارج از کشور خلق نکرده است.

وی در پایان با تاکید بر وجود خلا جدی در عدم مدیریت واحد و یکپارچه در منطقه اظهار کرد: باید همه مسئولین کشوری دست به دست هم داده تا بتوانند کشور را به مسیری که لایق آن است قرار داده تا بتوانیم عقب افتادگی های جامعه را جبران کنیم.

901

کد خبر: 911990

وب گردی

وب گردی