نباید با دست خودمان اصلاحات را در انزوا قرار دهیم

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ما نباید با دست خودمان بستری را فراهم کنیم که اصلاحات در انزوا قرار گیرد.

محمدرضا تابش عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در حاشیه شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری در جمع خبرنگاران درباره پارلمان اصلاحات، گفت: هر ایده و اقدامی که باعث شود اصلاح طلبان بتوانند در جهت تحقق خواسته‌های مردم گام‌های اساسی بردارند را می‌پسندم.

وی ادامه داد: این طرح‌ها ظرف است و ما باید به مسئولیت‌های خودمان در قبال جامعه توجه داشته باشیم و مجموعه حاکمیت نیز بداند که اصلاحات تنها‌ترین راه نجات کشور در مقطع فعلی است.

تابش در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه‌های موجود در جناح اصلاحات درباره ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری و پایان یافتن فعالیت‌های شورا، گفت: در اعتراضات اخیر، مردم از اصلاح طلبان و هم از اصولگرایان گذر کردند و ما نباید با دست خودمان بستری را فراهم کنیم که اصلاحات در انزوا قرار گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید تشکیلاتی پویا، کارا و فعالی داشته باشیم که بتواند مطالبات مردم را پاسخ بدهد. همچنین باید جوانان در آن تشکیلات نقش آفرین باشند و کسانی که سن بیشتری دارند در جایگاه مشاور قرار گیرند.

تابش درباره ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی به استانداران، گفت: باید بستر گفت‌وگو فراهم شود و ثابت شده است که تنها یک جریان سیاسی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

وی تصریح کرد: همه جریانات سیاسی در سایه اجماع میان قوا و رهنمودها و هدایت‌های رهبری می‌توانند چالش‌های کشور را برطرف کرد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه عزمی جدی برای جاری شدن گفت‌وگو و یا آشتی ملی نمی‌بینم، اضافه کرد: گفت‌وگو باید مکانیزم اجرایی داشته باشد؛ اخیرا همکاران ما در فراکسیون امید تلاش‌هایی می‌کنند که مکانیزم و بستر تعامل و گفت‌وگو میان احزاب و شخصیت‌ها را از مجلس شروع کنند تا به جامعه هم منتقل شود.

تابش درباره اینکه آیا قانون مشخصی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود دارد، گفت: منع قانونی در این زمینه نداریم و کسانی که اجازه حضور زنان را نمی‌دهند، کار فرا قانونی می‌کنند؛ دولت باید محکم بایستد.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: البته ایراداتی که برخی از متشرعین مبنی بر مناسب نبودن محیط ورزشگاه‌ها دارند که باید این را رفع و بستر را برای حضور بانوان فراهم کنند و این بهانه را از متشرعین بگیرند.

وی در پاسخ به اینکه چرا نمایندگان زنان در ورزشگاه‌ها حضور می‌یابند، اما دیگر بانوان نمی‌توانند حضور یابند، گفت: نماینده‌های زن به ورزشگاه‌ها می‌رونند تا ببیند اوضاع چگونه است و بستر را برای حضور دیگر بانوان فراهم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 912075

وب گردی

وب گردی