رئیس جمهور وقتی تحت فشار قرار می گیرد گریزی به صحرای کربلا می زند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور، مدیر اجرایی است و در هر دوره ای این نقض را می بینیم که وقتی در زمینه اجرایی تحت فشار قرار می گیرند، گریزی به صحرای کربلا می زنند.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی صبح امروز در شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری با اشاره به حوادث خیابان پاسداران اظهار داشت: عده ای خیابان را می بندند و ما با آن ها مذاکره می کنیم و این خیلی جالب نیست و نباید نسبت به این ها رافت نشان داد.

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در زمینه علم اسلامی افزود: این که ما علم دینی داریم و نداریم و علوم اسلامی داریم یا نداریم، بحث تخصصی و قابل بحث است و شهید مطهری هم این ها را مطرح کرده اند اما اینکه رئیس جمهوری به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، چنین مسائلی را مطرح کند، درست نیست.

مطهری گفت: کسی دنبال این ها نیست و اگر بحثی هم هست، بحث علوم اسلامی است که به آن جواب داده شده است. ورود رئیس جمهوری به این مسائل صحیح نیست.

نماینده مجلس تصریح کرد: رییس جمهور، مدیر اجرایی است و باید کار خود را انجام دهد. در هر دوره ای این نقض را می بینیم که وقتی در زمینه اجرایی تحت فشار قرار می گیرند، گریزی به صحرای کربلا می زنند. در دوره اصلاحات و دولت های نهم و دهم و همچنین در این دوره، ورود به این مسائل را می بینیم.

مطهری گفت: شهید مطهری اصرار داشتند که روسای جمهوری، روحانی نباشند و پست های اجرایی مگر در صورت ضرورت دست روحانیان نباشد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه هم در همه چیز وارد می شود. هر کسی باید کار خود را بیان کند و گزارش از کار خود بدهد و پاسخ سوالات مردم را بدهد و این نقصی است که باید اصلاح کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما تحت فشار از خارج کشور هستیم و آمریکا فشار سنگینی بر ما وارد می کند. امکان خروج آمریکا از برجام و بازگشت دوباره تحریم ها هم وجود دارد.

مطهری تاکید کرد: بانک های خارجی در اثر تحریم ها، همکاری درستی با ما ندارند و طبعا ما از نظر اقتصادی تحت فشاریم و از نظر داخلی هم با نارضایتی ها و اعتراض هایی مواجه هستیم.

نماینده مجلس گفت: در شرایط ویژه ای قرار داریم و عده ای می خواهند القا کنند که ما به بن بست رسیده ایم و هیچ راهی غیر از اینکه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از آرمان های خود دست بردارد، وجود ندارد اما ما این تلقین را نمی پذیریم و معتقدیم انقلاب اسلامی و هر حرکت اجتماعی و هر نهضتی دائما نیازمند ارزیابی راه طی شده است و نیاز به اصلاح مستمر دارد و انقلاب ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

مطهری تاکید کرد: این طور نیست که اگر به مشکلاتی برخوردیم، باید در آرمان های اولیه خود تجدید نظر کنیم بلکه ممکن است در جاهایی کاستی هایی در انتخاب روش ها وجود داشته باشد که ما باید بعضی از روش های خود را اصلاح کنیم.

منبع: مهر

۳۰۴

کد خبر: 912078

وب گردی

وب گردی